Slabé
ruce je vztyčovaly, formovaly a stavěly. Srdce, která se do
nich pokládala, byla mdlá. Dívám se proto s
lítostí na promarněný čas této
pozemské duchovní práce. Měřím
určený čas daný ke zkoumání života,
zda a jak se v něm lidstvo naučilo rozumět smyslu své
existence na Zemi a příčinám nesnází v
pozemském dění.
Nejdále
postoupili ve studiu jevů ti, kdo měli vyhraněné
úkoly zjišťování skladby hmoty,
odkrývání jejich zákonitostí a
působnosti zemských energií. Ti svůj úkol
dokonce uspíšili. Svou pílí vyšli
vstříc potřebám času k hodině soudu nad
Zemí, aby byla hotova příprava k možným zásahům
do skladby Země a její hmota mohla, bude-li toho třeba,
složit své síly na můj klín, abych jimi
změnil tvářnost krajin, či jim vzal hmotný tvar a
tak je zcela proměnil.
Obávám
se, že jsou vyprázdněny ony skryté pokladnice hodnot
plynoucí z golgotských obětí, z nichž se
stále bralo pro zemské potřeby lidí vedených
cestou Spasitele. Bůh má nevyčerpatelné zdroje
všeho, a proto ani o milost u Něho není nouze. Avšak
život je položen do zákonů a to platí i pro
nejvyšší Lásku. Pozemský život je
vlastně sám zákonem; jím povstal, jím
trvá a není výjimky, která by život Země
a člověka postavila jinak před tvář soudu a hodnocení
všeho.
Míra
působnosti milosti Spasitele je také postavena pod
přísný řád. Nemůže být
rozdáváno více, než stanovila Moudrost a Vůle
Všemohoucího. Od člověka je požadována
práce na jeho vnitřní obrodě, aby také svou
prací a svým přičiněním vnitřně
rostl a sílil.
Mnozí
však příliš spoléhali na cesty milosti.
Složili zcela bezstarostně svůj život na ramena Krista, aby
jej zanesl do Božího Království. Nedovedli si
vlastním přičiněním získat právo na
život v jeho svatém Pokoji a Lásce. Proto bylo
dáváno po dlouhý čas jen ze zdrojů milosti, aby
lidé měli aspoň malý odpočinek a úlevu od
soužení po tělesné smrti. Na trvalý pobyt v
Božím světě však dosud pomyšlení nebylo,
protože ten se milostmi neudílí, ten si musí
každý sám vydobýt a zasloužit.
Žádá
to stav vyspělosti, dávající přímé
spojení, až ztotožnění s Boží
Láskou. Svět Boží je světem Lásky a do
něho vejde pouze ten, kdo láskou žije. Tento stav lásky
se však velmi těžko vydobývá v pozemských
podmínkách, kde bratrství je pouze vznešeným
pojmem a dobro vzácným květem.
Dovolil jsem postavit do života
velké nádrže duchovních sil zvlášť
účinných forem milostí, aby do nich vtékalo
vše, co Božský svět posílá lidem jako dar
pomoci jeho vývoji k dokonalosti. Nejprve do něho vplynuly prameny
z mého srdce, odevždy tak nakloněného
člověku. Pak se připojilo mnoho praménků
menších, aby zásoba byla stálá na
tisíciletí. Těmito drobnými praménky byly
ušlechtilé a vzácné životy, dané Zemi
jako výkupné ze zajetí temnoty zla, do něhož
upadlo mnoho duší. Tito tiší, často neznámí,
jsou dobrovolnými dárci duchovní krve člověku,
jehož krajně hříšný život jej
uvádí do nebezpečí zhroucení celé
stavby jeho sil, vnějšího i vnitřního bytí.
Rozdávalo
se těm, kdo si pomoc a milost vyprošovali. Bylo nutno udržet
víru ve Spasitele, sílit naději, rozhořívat
jiskřičky lásky do čistých plaménků,
vyvažovat nerovnováhu života země zmítané
silnými vlnami chaosu, zmatků a neklidu, zadržet a
zneškodnit útočnost hrubých sil, které se
chtěly zmocnit Země a učinit z ní můstek pro
další výboje v kosmu.
Země
musí být schopna přijmout nová zjevení,
poselství, můj vliv i přímou pomoc, aby se
neponořila do kalných vod zla, které by kolem ní
vytvořilo neprostupnou vrstvu rozkladných sil a znemožnilo mi
přiblížit se k lidstvu jako jeho Ochránce k dokončení
díla Spasitele.
Přišel
jsem volán časem – dobou předurčenou od
věčnosti pro vyzvednutí duchovních
vzácností z náruče hmoty a pro jejich
opětné vložení do klína Božství,
odkud jsou vzaty. Přicházím k poslednímu hovoru s
pozemským člověkem. Přicházím k
velkému jednání s ním. Zavolal mne čas –
ten velký zákon dění,
odpočítávající každý pohyb, krok
do tmy i do Světla. Můj příchod
přináší pomoc a nesmírnou úlevu
všem, kteří dosud nesli břemeno nesnadné
práce na duchovních polích a pečovali o to, aby
lidstvo nezapadlo do násilností, hněvů a zmatků.
Jak
z jedné strany přichází ode mne blahodárnost
Zemi, tak z jiných stran mé přiblížení
nese závažnou chvíli. Jí končí
vylévání milostí z velké nádoby
hodnot nashromážděných obětmi v Oběti. Jimi
člověk dostával zdarma a bez zásluh svatou
očišťující vodu křtů i
posvátné oleje k pomazání čela znakem Ducha
Božího, který pak Svou Mocí vstoupí k pomazanému,
v něm a jím působí, a tak naplňuje a
zabezpečuje dílo obnovy – nové zrození
člověka v Bohu.
Blízko
své ruky bych rád viděl ruce povolaných
pomocníků, duchovní učitele i vedoucí
duchovních cest lidstva všech náboženství
Země. Oni pro tento úkol a významný duchovní
úřad obdrželi zvláštní
posvěcující vliv a moc slova i dovednost
získávat Bohu duše na Zemi. I když nesnímám
odpovědnost věřících za jejich osobní
cestu, přece nejvíce požaduji a zatěžuji
odpovědností ty, jimž bylo svěřeno vedení.
Jestliže však tito zklamou, pak ony nitky, jimiž chci utkat
skvělou budoucnost věřících, stanou se
neupotřebitelnými pro vytvoření čehokoli
pevného.
Ještě
hůře bude, uvidím-li vyprázdněnou onu
duchovní pokladnici, do níž byly ukládány
vysoké oběti svatých a světic,
mučedníků a proroků, prošlých zemským
životem – vyprázdněnou stálým
vydáváním nedbalým, vlažným,
vnitřně lenivým a spícím
křesťanům k udržení chabého světla
jejich víry, nepatrné jiskérky lásky k Bohu a
bližnímu. Tito věřící byli
odkázáni na milosrdenství bratrů, kteří
se s nimi dělili o duchovní poklady svatým,
obětním životem vydobyté, protože se sami
nepřičiňovali o rozhoření světla v sobě.
Za těchto okolností bude velmi složité a
obtížné vyřešení osudů Země,
všech duchovních cest a každého člověka.
Než
pronesu rozhodující Slovo o příštích
cestách jak věřících tak i vlažných
či nedobrých lidí, ještě na mnoha místech
vliji a rozhořím duchovní city. Ještě mnohá
přitlumená a dosud skrytá světla vyzvednu a
postavím na vysoký svícen, aby byl poznán
věřící, doufající a
milující, nade vše oceněný Božím
světem – mnou.
Mocný
vliv, který vydám, zesílí a prohloubí vztah
člověka k Bohu. Z mnoha stran ozve se můj vše
tišící a všemu velící hlas. Bouře
zemských osudů jej uslyší a poddají se jeho
Moci. Uvolní prostor naplněný po okraj
útočnými silami zla. Silný vítr Ducha
Božího probudí k životu všechno
spící i uléhající k smrti.
V
tomto čase vkládám naposled pozemského
člověka do mysterií Spasitele.
Mé
přesně odpočítané kroky projdou Zemí do
všech stran. Každá vteřina projeví nový
čin. Kam vkročí Kristus, tam počíná
Život – Cesta – Pravda. Každé místo
Země pocítí dotek silné i otcovsky
milující ruky. Všichni jí dotčení
odpoví! Odpovědí bude vykročení vpřed a
výše na cestě k Bohu.
Moc Nejvyššího
počíná zastiňovat Zemi a ji pronikat. Nese
další úkoly člověku,
přesahující rámec zemského života. Vede
do dalšího okruhu životního jsoucna v kosmu.
Vývoj věcí v jeho oblastech člověku dosud
neznámých dostoupil hranic, od nichž
počínají změny jeho hmotné i duchovní
skladby sil.
Pro
zpracování dosud plně neuzákoněných a
neztvárněných hmot další galaxie a
vytváření dalších žádoucích
životních forem bude dána a použita
tvůrčí vloha a inteligence člověka. Přišel
jejich čas podřídit je službám a vytvořit z
nich obyvatelná centra pro činnost bytostí,
stojících vývojově jak před člověkem,
tak i pod ním jeho stupněm, nebo dosud k vědomí
neprobuzených.
Steré
možnosti uplatnění rozkládám před
člověkem, který naplnil úkoly svého
zušlechtění, je v tomto čase moudrý,
schopný následovat mne v dalších činech, kdekoli
ony budou dění a pohyb života rozvíjet, měnit,
tišit jeho tvůrčí výboje. Někteří
poběží po cestách vůle nesoucí
zjevné činy, jiní zůstanou u tichých
prací lásky a pokoje. A opět jiní vstoupí do
ničím nerušených rozjímání, v
nichž se spřádá představa budoucích
krás a harmonií, kdy a jak by měly tyto svaté sestry
vstupovat do života bytostí i do tvarů hmot.
Každý
najde místo v prostoru pro pohyb svých myšlenek a citů.
Nikdo není opomenut, nezapomene-li sám, že je živ jako
duše zasvěcená nesmrtelnosti, činu v lásce. Zapomíná
jen ten, komu není dána vloha rozumu. Ten je však dán
každému, i když v odstupňovaných kvalitách
a možnostech projevu, kdo jednou nese tělo na své duši a
tak část vesmíru ve svém vědomí. Proto
všichni na Zemi živí a v ní trpící
jedné chvíle si uvědomí sebe a tím mne. A
když mne, tedy život Boha. Tím vstoupí do
věčnosti. Tam je život opatrován mateřsky i
otcovsky, takže je blahem ráje.
Na
Zemi se člověk necítí v blahu ráje. Nevyhnal jej
z něho Bůh, ale zákon, daný činnosti
současně s pojmem času. Oba jsou činiteli teprve
člověkem. On se stal hranicí možnostem, brzdou
přáním, překážkou pohybu do všech
vyvstalých stran. Také počátkem dění, v
němž ničím nepoutaný tok života dostal
břehy ze dvou stran a musel téci směrem určeným
Vůlí, jež chtěla dát obraz moci i bezmoci,
síly i slabosti, světla i stínu, míru i bolesti.
Chtění
postavit dva světy, dvě věci, dvě protikladné cesty,
je vloženo do člověka. Pro tyto rozpornosti začalo
klesání člověka. Nyní nastává jeho
vystupování zpět do roviny věcí. Mezi
těmito krajnostmi je položeno myšlení, cit, slovo
člověka i Slovo mé. Jinak mluvím k tomu, kdo
padá, sestupuje – a jinak k vystupujícím do
náruče Boha.
Miluji všechny. Za každým
mým slovem stojí vždy Láska. Za
přísností, káráním, výtkami i
hrozbami trestů, které je nutno vytýčit pod nohy, aby
se staly pevným dnem a další klesání znemožněno.
Klesání i stoupání nejsou
samoúčelná. Obojí má svůj smysl a
důvod. Když klesající ztrácí
vědomí o tom kam jde, není třeba hrozit se
průvodních jevů, činit výtky Tvůrci, že
tento stav vzbuzuje nelibost člověka. Nade vším
bdí ti nejspolehlivější a představují mou
jednající pravici. Vše je v dobrých rukou a
stále před očima.
Jsem,
abych vedl i čas jako dítě za ruku. On se mnou
dýchá, pohybuje vším, jak si Tvůrce přeje.
Také člověku nese mne. Přinesl mne až do jeho srdce,
a to tehdy, když jsem si již velmi přál odložit
všechny bolesti, položit se do náruče míru po
bouřlivých časech tvárnění života v
dobru i zlu.
V
srdci člověka jsem dosud měl malé místo.
Zatlačil mne do pozadí onen temný stín, zaclonil
život jako mrak zářící slunce. Nyní mu
však již přikazuji, aby se ze svého místa posunul
a nezastíral obzor chmurami. On však také čeká
na hlas člověka, který mu jasně musí
říci, že si nepřeje mít život
zastíněný zlem. Ve vázanosti jednoho na
druhého jsme čekali na vyjasnění. Minuly dny a minula
staletí. Do času se ponořilo to, co tam mělo být.
Ani nyní tomu není jinak. Já vkládám
své. Člověk se ještě opožďuje se
svým podílem. Nemůže být za to odsouzen,
protože nezná jasně, jak jít vzestupnými
cestami. Proto se přibližuji s celou velkou knihou svého
Slova. Podávám ji těm, kteří v ní
umějí číst a přetlumočit má slova do
své řeči, aby bylo známo, jaký čas se
přiblížil, co přináší a co
odnáší z lidského života, aby bylo vše
zaneseno do záznamů Božských pamětí jako
prožité, novým překonané i zcela překryté
mysterium života člověka.
Jako
mne čas a zákony dění v něm v přesně
stanovenou hodinu položily na kříž, uvedou mne v
určenou chvíli na stolici Soudce a Měnitele cest. I knihu
života Země čas uzavře, až bude dočten
její děj o osudech člověka dobrého i zlého.
Oba žili společně na jednom místě. Oba trpěli,
avšak z rozdílných příčin. Jeden pro
svůj stav, že vypadl z náruče Lásky, pádem
si zlomil křídla, byl šedým ptákem s
peřím znečištěným prachem Země, a proto
nemohl již létat do výšin – druhý, že
dal jeho zraněná křídla hojit a pomáhal mu
opět k letu do krás a světel Božství.
Oběma
čas odměřoval cestu. Dnes již mají být u
cíle svých poutí, které dobře
narýsovaly obraz zápasů se zlem, i když za doprovodu
drásavých tónů bolesti. Nikdo nemá moc
ukončit tyto smutné písně, leč by se oba poznali
jako bratři žijící jeden pro druhého, aby,
dávajíce si navzájem utrpení, vykoupili se z
poddanství hmoty. Jen má ruka může vše
rázem změnit. Dosud jsem tak neučinil. Struny radosti i smutku
měly život rozeznít do složité symfonie.
Avšak
již tiším alespoň zvuky tvrdé, ostré a
drásavé, aby nerozteskňovaly vědomí a
neznavovaly jej svou drásavou naléhavostí.
Přistupuji k lidským
srdcím do takové blízkosti, že mne musí
pocítit. Zachvěji každým srdcem. Ono se
obrátí k životu tou stranou, která byla dosud ukryta.
Nesla otisky srdce mého, položeného od počátku,
kdy jsem nosil člověka v sobě jako matka dítě
ještě nenarozené, a přesto rostoucí do
stále výraznější podoby. Člověk rostl
ve mně. Je proniknut mou Silou, která mu tvoří podobu.
Jeho určitou podobou je jeho duše. Duch nemá
přesné podoby. Mění ji jako voda litá z
nádoby do nádoby. Duch mne nese životu a on je jeho tvar.
A
tak člověk je jeden tvar, jímž se
přiodívám. On si však, aby mohl žít a
projevit se, musí vzít ode mne to, co sám nemá
– sílu žít. Dáváme tak jeden
druhému podle nejvyšších a věčných
řádů bytí. A to vše nejvýš
tajuplné je oděno pohybem, který utká čas. Ten
nás sbližuje i rozděluje, sjednocuje i odděluje do
nejvýš možné hranice.
Prožili
jsme jednotu, prožíváme rozdělení.
Blíží se chvíle, kdy všechny ratolesti ze mne
vypučené přestanou se rozrůstat ve vlastní kmeny.
Co na nich vyrostlo, opadne jako listí stromů před zimním
odpočinkem. Síla se stáhne zpět ke kořenu, odkud
vytryskla do živého jevu. Blaze, přeblaze nám bude ve
společné náruči.
Přicházím
této kráse otevřít cestu. V těchto
přípravách však jsou mé pohyby poněkud
prudší, takže na nejednom místě zabolí.
Můj zásah bude hluboký. Zasáhne až ke
kořenům Země a každé živé duše v
ní. Nic nebude ponecháno na svém místě.
Jemné a lehké doteky by lidstvo nevyburcovaly z onoho
mdlého vnímání života, jež se stalo
všeobecným nazíráním rozumové
moudrosti. Ta má daleko ke mně, který jsem Tajemstvím
a projeven bytostem vesmíru velmi složitými jevy.
Člověku
jsem vytvořil Zemi s tvářností přírody a
všeho živého v ní oděného rozmanitou
krásou, aby se učil poznávat hloubky věcí,
zkoumat je z mnoha stran; tím rozvíjet vědomí,
představivost, rozumovou inteligenci i intuicí vedené
vnímání. Přes tyto četné možnosti
vyvíjet se v moudrého, vysoce citlivého myslitele a
praktického činitele potřebných věcí,
nebylo dosaženo vyšších stupňů, z nichž
lze obhlédnout šíři nadzemských jevů.
Naopak. Práce s hmotou snížila stupeň lidského
projevu hlouběji než je možné bez újmy na
celkovém stavu vnitřního života člověka.
Odvrátila jej od zkoumání a poznávání
na Zemi dosažitelných pohledů na život
vyšších úrovní. Soustředila
příliš mnoho pozornosti na jevy hmotné a dala jim do
služeb celou inteligenci člověka, jeho mysl a všechen
čas života na Zemi.
Tento
stav nelze přejít mlčením a ponechat volnou cestu
nesprávným směrům myšlení, vedoucím
k počátkům probuzení lidského
vědomí, kdy ono nebylo schopno postřehů věcí
mimo nejužší okruh pozemského prostředí.
Do této doby šlo vše na
Zemi cestou vyšlapanou staletími. Život měl
přibližně stejnou tvářnost, projevy dobré i
zlé, moudré i krajně pošetilé. Člověk
měl velkou volnost v konání skutků pro blaho i
utrpení. Tresty za viny se odkládaly a přenášely
z tohoto světa na druhý, kde je život více odkryt ve
svých příčinách osudů
tisícerých souvislostí. I to mělo své
poslání – skrýt před pozemšťanem do
velké míry působnost Nejvyššího,
zastřít Jeho skutečnost, aby člověk žil jakoby
sám a jen sobě odpovědný za své dobro i zlo.
Konat
dobro z donucení nebo v bázni z trestu za zlý skutek
není v záměru mých plánů s životem
toho, jenž má stát po mém boku. Dobro je podstata
mého bytí a je mnou. Růže bez krásy a
vůně nemůže být nazvána
růží. Člověk bez dobra není
člověkem. Jako mne nejvyšší Láska
činí Kristem, tak já činím člověka
obrazem mne – Lásky. Není-li v člověku tento
obraz jasně viditelný, nelze o něm říci, že
je člověkem. Je pouze v dětském věku
člověčenství. Vždyť ani na Zemi se o
dítěti jako o člověku nemluví. Když tedy
lidé nepříliš moudří posuzují
věci a jmenují je podle jejich významu, jak bych mohl
já nepřihlédnout k věci tak závažné,
jako je projev člověka?
Nenaléhal
jsem na něj tak, aby jasně viděl nad sebou mou pravici,
jíž by se musel lekat jako provinilé dítě trestu
otce. Na Zemi před lidmi jsem svou skutečnost neuplatňoval, aby
víra byla přirozenou samozřejmostí, o niž
není třeba bojovat s pochybností, stálou to
družkou rozumu. Míra mé shovívavosti byla takřka
bezedná. Vážil jsem všechny možnosti
pozemského života i přihlížel k okolnostem.
Do
této chvíle nebyl mnou nikdo zavržen, odsouzen – nebyl
poslán mezi duchy temna. Těm, kteří se jevili
nemoudří, nedobří i přísní
provinilci, dal jsem pouze prožít následky jejich stavu. Dal
jsem jim pocítit to, co učinili ve zlém úmyslu
jiným. Poslal jsem je na vychování k duchům
moudrým a trpělivým, do duchovních škol
malých žáků i jiných sfér, kde se
vyučuje vyšším zákonům a řádům
života, aby byl poznán jejich smysl a příčiny. Tak
jsem rozvíjel všestranné možnosti napravení. Pro
přímé a konečné odsouzení jsem
ještě slov nenašel, ani nemohu, pokud neodkryji tvář
a nezjevím život v jeho hlubinách
příčinností i záměrů s vesmírem
i jeho nejmenší částečkou v souvislosti s
člověkem.
Toto
odkrývání života před člověkem je
rozloženo do času i prostoru. Země soustřeďuje a
projevuje obojí. Proto je také důležité, co se
na ní děje. Zrcadlí záměr se životem v
širokém významu celkového přesunu sil a
mocí duchovních i hmotných podstat vesmíru.
Od Země začíná
mnoho nového. Naplňuje a navršuje se dílo
sloužící bytostem i jiného kosmického
prostoru, jiných označení a funkcí. Začne-li se
na Zemi s přímou výukou o zákonech hmoty do
nebývalé hloubky a šíře, znamená to,
že seskupení sil života dochází
určité hranice nejvyššího vypětí
činnosti a že není daleký bod přelomu, jímž
se změní dlouhotrvající tvářnost
věcí i jevů.
Země
dává svá tajná znamení o tom, jaký je
čas, co je ukončeno či nově začíná;
kolik kroků se ušlo po cestě těžkostí a
zápasů s odporem a překážkami vývoje; jak
dlouho ještě jít v té či oné
míře vyčerpání sil daných
činností, jaké jsou vyhlídky, kdy je
možné čekat úlevu, klid a odpočinek nebo
nové vlny obtíží nejen pro člověka, ale i
jiné bytosti.
K
Zemi jsou upřeny pozorné pohledy mnoha stran vesmíru.
Její důležitost je úměrná dění,
jak je nese čas a v něm a jím stanovené změny.
Člověk je zjevuje. Svým stavem, činností
odkrývá věci vývoje, jak jsou promítány
kladem i záporem toho, co již bylo dosaženo a oč je
dále usilováno.
Má
skrytá i zjevná činnost na Zemi tuto důležitost
zdůrazňuje. Její vystupňování bude
vrcholícím projevem těsné součinnosti s
člověkem v jeho nejvyšší vyspělosti, kdy si je
vědom mne a je sám zrcadlem jemného, čistého
dobra. Těsné spojení s lidstvím je možné
pouze v jeho vrcholícím stadiu, kdy se odpoutává od
nízkého projevu a dává se do služeb
nejvyšším idejím Lásky. S
nižšími stupni lidství nelze spolupracovat na
kosmické úrovni. Ty zůstanou dále poutány k
úzkému okruhu činnosti, i kdyby se ve hmotě
sebevíce uplatňovaly a dosahovaly vyspělé
rozumové inteligence.
Vyšší
stupeň člověka tvoří jeho stav lásky.
Její nedostatek nebo nízká zaměření
vedená osobními hledisky svědčí o tom, že i
velmi bystrý a dovedný člověk zůstává
ve vývoji opožděn a vázán na úrovně
nižší, průměrné i všední.
Součinností s lidstvím zahajuji novou cestu, nové řády
vztahů mezi vším, co vytváří život v
protikladu i kladech přímých, zcela vyhraněných,
nesoucích zřejmou pečeť Božství na
štítu všeho dění i pohybu.
Dosud
zlý utiskoval dobrého a dobrý pro něho a za něho
trpěl. Tyto zdánlivé nespravedlnosti byly
největší zkouškou věřícího,
který v Bohu vidí věčnou dokonalost. Jen
poznáním nejtajnějších úradků Boha
Tvůrce lze ospravedlnit a vysvětlit toto nepochopitelné
dění.
Nepřicházím sdělit
veškeré tajemství a odkrýt celou tvář
života, aby ji každý člověk viděl jako na
dlani. Projevím však některé důležité
a dosud neznámé zákony, řády a úmluvy o
člověku pozemském i nebeském, rovněž tak
naše vzájemné vztahy a závislosti jedné strany
na druhé při spolupráci na díle spásy.
Oznámím také novou úmluvu, podle níž
bude jednáno s člověkem dobrým i nedobrým, i s
těmi, kdo jsou na Zemi jako němá tvář i jako
říše živé přírody. Způsoby a
formy tohoto sdělování budou podobné jako za
času proroků, ale i zcela nové. Protože nepůjdou
všude známou cestou a tak, jak si lidé představují
příchod Pána v den soudu,
mnozí nepoznají, že jsem zde a projeven. Bude je
mýlit novost a netradičnost v přístupu k věcem
víry i všem jiným, které ukazují činnost
rozumu a srdce.
Zkoušky
člověka budou proto trvat do poslední chvíle Země.
Vírou i nevěrou, láskou i hněvem, mírem i
krajně tísnícím chaosem protichůdných
myšlenek i slov, přívalem násilných
činů i vysokými obětmi, bude procházet
zástup těch, kdo jsou vychováni a vedeni k oné
blížící se těsné součinnosti Krista
s člověkem. Protože nikdo neví, proč jsou
prožívány strastiplné osudy,
stísněná srdce i ustarané mysli budou tiše v
sobě i hlasitě ve slovu bědovat.
Až
toto bědování i reptání dosáhne
nejsilnějšího tónu a vše zlé
vystupňuje své intriky a nesnesitelné bude i zlým
samým na Zemi žít – v prostoru nad Zemí
zjeví se má tvář a Slovo zazní slovem
lidí a osloví je všem srozumitelnou řečí.
Projedná všechny lidské záležitosti. Zváží
všechny stížnosti na obtíže,
zdánlivé nespravedlnosti, nazývané zlými.
Dá promluvit hlasům žaloby i obhajoby přímých
svědků lidského života na Zemi i těm, kdo jej
prožívají.
Vyjasní
se mnoho sporných otázek. Problémy zcela zmizí,
protože pro poučené jich není. Je jen složitě
budované dílo a plány věčnosti času. V
něm všechny pohyby života, které naplní
vesmír v nových dnech tvorby Tvůrce, z nichž
každý je věkem počítaným na Zemi na miliony
let, jsou již obsaženy v myšlenkách vědců i
básníků, jednoduchých prostých lidí a
také i dětí, které si tvoří
vlastní pohádkový svět plný krásy na
Zemi neznámé. Také ve směrech pohybu červů
v hlíně, ptáků v letu, v intenzitě pramenů
všech vod, vanutí, síle a vytrvalosti větrů, v
mohutnosti hromu i tichém šumění stromoví.
Ve
víře věřícího ve mne – Slovo
věčné a tvůrčí – v naději
doufajícího v dobré, lepší a povždy Bohem
vedené, jsou síly tvořící pevný
základ budoucího času bytí. V lásce
vroucně milujících, jemných a čistých
duší je moc vše činit, vše dávat. Také
zabezpečení krásy, míru a blaha, jež
doprovází Tvůrce z věčnosti do věčnosti.
Ve všech malých i velkých věcech ležících
na půdě Země v různé poloze i seskupení, je
skryt záměr. Ve všem se zrcadlí myšlenková
činnost dávných časů pozemských, kdy
Země ještě nebyla hmotnou skutečností. Vše, co
je na ní krásné, vyšlo z lásky
milujících se před začátkem Země. I tehdy
již byla srdce živá, byla láska i mé
tvůrčí Slovo.
V
kom přebývala láska a kdo byla ona srdce živá, z
jejichž citů je vzato na okrášlení Země,
míst, kam jsem se uchýlil k prokonání
podivuhodné pouti smutkem a odloučenosti od
přímého ráje, aby on byl ještě
krásnější a žádoucnější
všem cítícím a myslícím? Zajisté
to nebyl člověk, jak je nyní znám. Byly to duše
ještě bezejmenné, protože neměly určeno
přímé poslání a činnost. Tehdy to byla
jednota všech ve mně. Ony jakoby samy nebyly. Byl jsem jen já
– Síla – Krása – Láska bytí.
Od
jejich pojmenování člověkem vstoupil jsem do oněch
dějů, jimiž se Země stala Zemí, svět
světem, zlo zdrojem utrpení a dobro opakem toho. A protože
začala složitá hra života s činiteli
protikladů, byly dány úlohy každé věci a s
nimi související. Záměr byl dán i
místu, kde se ony věci nacházely, času, jenž je na
toto místo dal, jimi tam hýbal a pak je počal odtud vyzvedat
a vracet do náruče svého původu, prvního
uložení v posvátnostech a tajemstvích.
Úlohy dané na
počátku formování věcí života Země,
pokud neměla svou hmotnou tvář, přetrvaly věky a
donesly se až k těmto dnům. Ještě trpí, komu
byla z duše vyzvednuta do vědomí síla citu, aby
jí žil a slzami, které ji vylévají z nitra
navenek, zjemňoval a obměkčoval tvrdé a hrubé pole
lidství, jemuž byly vzaty závlahy Duchem. Ještě se
neustále hněvá, kdo ztratil perly lásky a vody jeho
hrubnoucího myšlení je zaplavily nánosy, že se
zdají navždy pohřbené. Ještě zvedá
zbraně ten, kdo vstoupil do ohňů zla, protože měl
příliš mnoho nízkých žádostí
po vládě a moci, uchvácení věcí
patřících všem. Všichni také
prožívají stavy umírání, protože
ono obtížné, navenek velmi truchlivé
převlékání šatu duše, jímž je
tělo, je stanoveným, všem rovně daným
pokáním.
Ani
Slunce nezměnilo svou laskavou tvář vůči Zemi, nevyšlo
z úlohy být jí největším
dobrodiním do určitého dne. Měsíc obemyká
ji chladnou náručí, poslušný pokynů,
že jí nebude škodit ani prospívat, protože
sám je odumřelou částí onoho
životního centra, které se rozdělilo na sedm
míst přebývání bytostí i němých
tvorů spojených s člověkem. Vody trpělivě
plynou svými určenými okruhy a nesou
životodárnost do nich mnou položenou a Zemi poslanou.
Živí
jdou svými cestami spojenými se mnou. Jsou to cesty
křížové, protože bolest ve vyhnanství z
ráje zůstala po dlouhý čas jediným
pojítkem se světlem duše, pevnou zábranou
klesnutí do nenávratného pádu, kde
zhasíná jiskra bytostného já a více se
neoživí.
Nechci
– nechci, aby kdokoli zahynul, objevil-li se jako má myšlenka
zformovaná v živou bytost se silou slov Slova a tím
schopností tvořivě žít.
Nechci,
aby úsilí, položené do tvoření
těchto ve mně živých ztratilo se opět ve
vlnách chaotických sil, propadlo do jejich beztvárnosti.
Pevný tvar je projevem usilovné práce Vůle a
vytrvalé činnosti Lásky. Jestliže se jednou dala na
cestu tvůrčí, nemůže se na ní zastavit, dokud
se nenaplní vše jí toužené,
promítané představami krásna a blaha života v
mnohosti jevů i bytostí, zobrazujících Lásku
sebou. Člověk není hříčkou Tvůrce. Jeho
existence je výslednicí tvůrčí činnosti mne
se záměrem, úmyslem a plánem.
Nechci
zbořit své dílo, ani působit tak, aby se jevilo
zbytečnou okrasou kosmu. Přeji si jej modelovat do jiných
jevů, v něm stále pracovat, rozvíjet a
rozšiřovat či zužovat pro lepší přehled,
aby výsledky jeho působnosti byly lépe poznatelné i
těm, kteří na něm spolupracují v okrajových
oblastech hmoty, kde jsou omezené rozhledy a tím i neznalost
věcí.
Všechny,
kdo vyšli na různá místa k různým
úkolům, jsem ponechal tam, kde byli podle svých úloh
od první chvíle svého probuzení k
vědomému životu. Rozličné vlohy umožnily
uplatnění každé travičce, bylině, stromu,
tvaru oblak i mraků a v nich každé kapce vody. Také
živým, pohybujícím se tvorům, daly různost
užitku i škody. Člověku pak velice široký
rámec možností, jak a čím projevit rozum, cit a
vůli ve slovu i přímém činu.
Dlouho
chodil každý svou cestou, ukazoval na ní sebe v tom, co jsem
dal pro jeho osobní postavení, úkol a práci v
zapojení na jiné i na mne. Každá cesta však
má cíl, hranici, kde končí její vinutí
se prostorem toho či onoho rozměru.
Mezníkem cest poutí za
domovskou vlastí, jejich cílem, jsem já.
Vrátí se ke mně, ne však proto, aby již nikam
nevedly a zůstaly ve věčném klidu. Dojdou k mé
pravici, aby se do nich plněji vložila a zcela je zakotvila ve
vůli Lásky, tvořící blaho a mír
všech.
Cesty
na tak vysoký vrchol života, jaký si postavila Láska,
jsou námahou pro mysl, srdce i vůli. Musí být
odstraněny hory překážek. Aby byly včas
odstraněny a bez přílišného vydání
sil daných duši pro život v samostatnosti já,
vyšel jsem já ze svého místa, z úlohy Otce,
čekajícího na návrat syna. Stal jsem se sám
Synem, abych mohl po boku odešlých a navracejících se
proputovat cestu překážkami a svou nadlidskou silou je
odstranit nebo zmenšit tak, aby je člověk mohl
překročit.
Vyšel
jsem poprvé, podruhé a nyní jdu naposled
vstříc člověku s pomocí. Poprvé ve hlasu
Hospodina. Podruhé v Ježíši. Nyní již v
Kristu, v celé plnosti toho, kdo On je a čím je pro
život.
Slovo
Hospodinovo patřilo klesajícím synům,
vzdalujícím se od Otce. Slova Ježíšova
vytýčila cestu návratu a uvedla na ni pro ni již
připravené. Slovo Kristovo je v Moci Boha, jenž
přišel již otevřít Své Království
klíčem Své věčné Lásky.
Nejsou
všichni ještě před jeho branami.
Napočítám-li však vysoké číslo
již shromážděných a čekajících,
rozlomím pečetě, které váží
přísný řád odplaty za zlo. Potom už nebude
tento řád žádat tresty pro opozdilce, nedbalce a
přímé mé protivníky. I jim bude dán ze
Světla zlatý paprsek na čelo jako znamení
živých v Životě – Cestě – Pravdě.
Kdo
je přede mnou živý, má právo jíst ovoce
díla spasení. Tak člověk v rukou člověka
spočívá! Všichni pak v ruce mé.
Jaké
milosrdenství, soucit a lásku ve skutcích dá
člověk člověku, vejde do stonásobně
projeveného mého dobra. A dokáže-li za mé
pomoci včas doputovat až k mé pravici, připočtu jej
do počtu těch, na něž váži záchranu
hluboce pobloudilých. Sebou projeví, že slyšel hlas
Hospodina, následoval Ježíše srdcem i skutkem.
Má proto plné právo slyšet Krista, jak praví:
Vejdi ke mně sám i s těmi, které jsi
svou naplněnou cestou zachránil. Odpočineme a půjdeme
dál. Království mé – nyní naše
společné – nemá hranic. Je možné je
budovat věčně…
Podle duchovní inspirace přijaté od
Krista napsala
ã
Božena Cibulková, 1955.
Málo mě znáte. Nejste
dosud poučeni o tom, kdo jsem, čím naplňuji život,
co je mi k lítosti či k radosti, v jakém rozsahu, jak, kdy a
kde působím. Kdybyste věděli, co je mou
lítostí, z čeho vyrůstá osten bolesti, nedivili
byste se, že trpí ti, kdo jsou v duchu se mnou spojeni. V jejich
srdcích je mnohý žal i když k tomu nebývá
zevní příčiny, tkvící v jejich osudech,
kdy jsou zdánlivě prostou, klidnou cestou. Mnohé
utrpení vás tíží. Nevychází
však jen z toho, co považujete ve svém životě za bolestné
a těžké. Vychází z mého srdce,
které je velmi stísněné již
předlouhý čas.
Od
první chvíle stvoření jsem se rmoutil, protože
jsem věděl, koho Otec učinil a proč, jaké
vytýčil cíle, jaké smělé plány
narýsoval jeho činnosti. Mnozí se domnívají,
že se rmoutím pro lidskou hříšnost, zlo
světa. Já se však rmoutím i pro věci, které
přesahují tyto složitosti života a jsou ve mně
skryty a dosud nezjeveny, protože by lidé zatím
ještě nepochopili, proč Vykupitel je sám v sobě
mysteriem Bolesti i Oběti.
Proč
je toto mysterium ve mně i tehdy, když mě naplňuje
Láska, blaženost Míru, když mě obklopuje velebnost
Ticha a svatost Pokoje je mým Vědomím?
Bolest
je tajemný projev života. Je přímo nezbytná pro
čas, kdy zlo působí jako rozkolník a tvrdý
rušitel života. Bolest je vyvažuje na vahách
Boží spravedlnosti. Je ve mně i proto, že jsem
vyrovnavatelem lidských vin, že jediný je smím
vymazat z knihy života a její listy učinit čisté a
oslnivě bílé. Stal jsem se obětním
Beránkem, abych do sebe mohl přijmout bolest jako
zachránkyni pobloudilých; ji v sobě skrýt,
položit do hlubiny vědomí a v ní a s ní
žít dlouhý, předlouhý čas, pokud ona bude
zvláštním procesem vyrovnávat nesouladný
život, všechny úchylky jednoty cíle a harmonie
vztahů lásky.
Porušení
řádů Dobra a Lásky, jež tvořily pevný
základ bytí a záruku nesmrtelnosti, vyvolalo velké,
těžko zvládnutelné chaosy. Vyhloubilo
řečiště utrpení Božího díla.
Stalo se i jejich vodami. Silně otřáslo dílem
stvoření, takže ono jen s nesmírnou námahou a
tvrdým vypětím vůle, s vydáním plnosti
sil a mocí Otce je udržováno v plynulém pohybu a
zdárném vývoji.
Jako
v lidském zemském těle při porušení
rovnováhy plynoucí z řádu, jímž žije
ve své formě a je udržováno v činnosti,
začnou se hlásit obtíže i různé
bolestné stavy, tak je i v celkovém díle
Božím, rozloženém do vesmíru života
bytostí, věcí i složitých jevů. Jakmile v
něm nastane porucha, je ohrožena i rozrušena rovnováha
postavení věcí. Pak ten, jenž dílo
vytváří, prožívá vědomí
utrpení.
Příměr
lidského těla k Božímu dílu je dobře
vystihující obraz věcí. Dílo Boží
je jako jedno velké tajemné Tělo, v němž žije
nesmírné množství malých těl jako v lidském
těle miliardy buněk. Všechny věci viditelné i
neviditelné jsou v něm živé, jeho dechem mají
životní rytmus, účelný pohyb, celou strukturu
činnosti i její poslání přísně a
přesně rozdělené.
Pokud
toto vše žilo zákonem a řádem jednotným,
trvala velebná, Božsky krásná harmonie, byl klid a
mír v blahu. Dokud všichni byli jedno, žili v dobru a
lásce, nebylo bolesti takové, jaká je nyní
známa. Avšak od okamžiku porušení jednoty
řádu, jímž působilo dobro a rozvíjelo se
myšlenkami, city, tvůrčím slovem Slova –
započal stav, jenž je možné nazvat tísní,
neklidem a v jeho vrcholných bodech utrpením.
Nevíte,
kdy se to stalo, protože tehdy jste ještě nebyli životem
odděleným od Otce. Nebyli jste lidmi v obraze, jaký je
znám – lidmi rozdělenými na jednotlivce i velké
skupiny národů samostatně činných. Vy jste se
počali uvědomovat jako bytosti jednající a
rozumové teprve tehdy, kdy vznikaly zmatky, rozpory a
rozdělení na dobro a zlo, kdy Dílo bylo v otřesu.
Duchové odtržení od Otce se vymaňovali z Jeho Vůle
a počínali budovat samostatné úseky činnosti
nesoucí zmatky negace. Nebyla v ní hlubina moudrosti,
protože nevycházela z absolutní jednoty s Otcem.
Protože neměla Jeho pevné a stálé
pohotové vedení, nebyla neustále doplňována a
zušlechťována dokonalou univerzální
Láskou. Tak počal neklid, tíseň, úzkost, starost
a žal i přímá bolest jako průvodci všech cest
porušeného života.
Já
jsem v Otci, a proto s Ním putuji širokými cestami
života, ať On kdekoli a jakkoli se rozbíhá do
šíře, hlubiny i intenzity prožitků. V Otci
cítím, myslím, mluvím, jsem Jeho ústy. On je
mým srdcem, mou nejvyšší i nejhlubší
podstatou – vědomím jediným. Co srdce
cítí, o tom ústa mluví. Co se v mysli
odehrává, projevuje Slovo. Slovo u Otce je čin.
Nesmírná Láska Otcova
nenechala zahynout ani bytosti zpronevěřilé, padlé,
rušitelce pokojného, souladného bytí. Nevzala jim
možnost života, byť sebevíc se protivily a rušily soulad,
pokoj, krásu a radost života. Všem dala možnost
vývoje, umožňující poznání chyb a
tím zabezpečení návratu do původního
Božského života Jednoty v míru všech.
Láska
je však příčinou bolestí Otce, protože se
uvolila snášet trýzně nesouladu, útlak a ponížení
od zlé vůle, od rušitele, znesvěcovatele a nositele
smrti. Láska je smutná, a proto lítostivá.
Těžce nese nešlechetnost a pobloudění,
rušení pokoje a míru, vedoucí do
nesnází a neklidů. Z nich je jen malý
krůček k utrpení. Vidí-li Láska utrpení
milovaných, vyvstává v ní lítost i bolest, z
ní se rodí touha pomáhat a oblažovat, znovu a znovu
se chápat možností, nového úsilí a
činnosti, vracející bytosti do náruče
Boží.
Láska
trpí sama sebou a v sobě, protože neumí jinak než
milovat, toužit, aby všichni v ní žili pokojným,
krásným životem; toto vše chce i uskutečňovat
za všech nepříznivostí. Láska bude trpět,
pokud ji všichni do sebe nepřijmou pevně a cele, pokud ji
nenazvou svým jediným životem. Trpí-li
dítě, radují se jeho rodiče? Jsou-li dobří
a šlechetní, pásky mezi nimi a dětmi jsou silné
a pevné. Po nich přechází od jedněch k
druhým radost, ale také žal, pomoc i vzájemné
žehnání.
Může
být jinak mezi mnou a Otcem? Což On by se radoval, když
já, vykonavatel Jeho záchranných činů, putuji
cestami bolesti pro svou účast s člověkem? Co jeden, to
druhý. Rozdíl je jen v tom, že já se zjevuji, ale
Otec se nezjevuje. A chce-li se On zjevit, vždy bere podobu mou,
protože já jsem Jeho podoba. On pak je má mysl, má
Moudrost, Cit i Vůle nejvyšší – všechno, co
mne činí tvůrčím Slovem.
Tělo
vám brání, abyste viděli věci tajné,
zvláštní, jaké se na Zemi nenacházejí.
Ale i vy jste tajní ve své skladbě – jste
zvláštní, podivuhodní, protože jste podle Otce i
Syna. Trpěl jsem již, když vás Otec stvořil,
protože jsem věděl, koho tvoří a proč –
že vás připodobňuje a přizpůsobuje sobě i
mně, že i vy budete to, co jsme my dva ve všem. Věděl
jsem, že budete nejdříve prožívat radost, potom
žít ve velmi dlouhých těžkostech, protože
váš život bude stále spojen s naším,
který je dočasně rozdělen, a tak dopuštěno
utrpení.
Kdyby nebyla Láska, jaký by
byl život? Chladný a neutěšený. Byla by jen
práce, namáhání a lhostejné
prožívání života. Láska dodává
všemu krásu, nadšení, touhu, radost, blaženost,
vytváří ráj. Její úkol v životě
je dodávat mu oživení, různě projevené
stavy blaha, vědomí jednoty v míru duší,
bohatý živý jemnocit. Ten způsobuje silné
vnímání i nejslabších životních
proudů, konfliktů osudů, každou jejich změnu.
Přinášejí-li
životní děje tísnivé pocity, city se rozechvějí
a začíná silný vnitřní neklid.
Trvá-li delší dobu, v duši se projeví
bolestné, mučivé stavy, jejichž síla se
rovná rozvinuté citovosti a bystrosti, kdy vědomí
zaznamenává i nepatrné vjemy dojmů radosti i bolesti.
Ten,
kdo se již vyvinul a dosáhl citlivého,
zbystřeného vědomí, začne také silně
pociťovat. Tím však začne v sobě trpět. Dojmy z
dějů života porušeného zlem a vlastní silné
prožitky vyvolávají tísnivé úzkosti,
starosti, zmatek i zhroucení víry a naděje. První
záchvěvy vnitřního utrpení jsou však
svědectvím, že dovede rozeznávat stavy míru od
neklidu, že si všímá i osudů svých
bližních, jejich potřeb i bolestí.
Tak
první záblesky niterného přerodu do
láskyplnosti se rodí v duševních
tísních a bolestech nade vším, co život
dává ve svém porušení, když v něm
zní drsný, zraňující tón zla. Tak se
Láska stává matkou bolesti, bolest pak matkou lásky
v srdci člověka i v srdci mém.
Lidská duše se ocitla mezi
dvěma světy: Světlem a tmou, dobrem a zlem. Oba světy se v
ní střetávají a ona od obou přijímá
a jim ze sebe dává. Přijde-li do Země, kde není
souladné žití, protože láska má v
ní velmi slabý vliv, ocitne se ve velkém
nebezpečí, že si ji zlo podmaní, naruší
její cit. Nemá-li duše v sobě dost pevně
vyvinutý smysl pro rozeznání dobra, pro odlišení
věcí, bez úvahy se poddává všemu, co
přichází od světa, lidí a jejich
myšlení. Nechává se vést neblahým
proudem, až v něm někdy zcela utone. Smísí se se životem stejně narušených
duší. Její vlastní niterné já je
pohlceno tělesností, nemá sil ani touhy povznést se
nad nízkost i prostřednost, zachovat si pevnou vůli k
dobré činnosti v myšlence i slovu, kráčet
duchovní cestou i na Zemi.
Jsou-li
lidé a svět nedokonalí, slabá duše se s nimi
ztotožní. Je jako ostatní, a neuvědomuje si
přitom, že propadá vlivu světa, že život ji
míjí jako sen, bez vývoje k dobru. Děje osudu, z
nichž má brát poučení a výchovu k dobru,
jdou mimo ni, aniž z nich získává, jimi se
zušlechťuje.
Takovéto
duše neprožívají vnitřní utrpení.
Nemohou je ani prožívat, protože jim chybí vnitřní
vnímavost, cit, nebo jeho plnější rozvinutí,
zušlechtění, zjemnění. Nemají dosud v
sobě lásku. Bez lásky není jednoty se mnou. Proto
taková duše nepřijímá ode mne proud
působností Božských citů a vlivů
probouzejících i rozvíjejících lásku.
Kdo nemá lásku, jde bez lítosti kolem
nesnází, potřeb i bolestí druhých. Jde-li
chladně kolem nich, netrpí.
Lidé nežijí stejně.
Jeden žije jako mučedník a druhý bez
nesnází a bolestí. Oba mají často
stejné podmínky života a setkávají se se stejnými problémy v rodině,
národě, zemi. Jeden je však lhostejný, druhý pln
touhy napravit sebe i jiné, dát lidem život
lepší a dokonalejší. Tato touha jej vede k
činům, z nichž vzchází mnoho
těžkostí i přímého utrpení.
Každý
však v tísních není jen proto, že je již vnitřně
citlivý a láskou zjemněn. Zjemnělost je jen
předpokladem utrpení. Hrubý, nízký
člověk nemůže trpět. Nemá v sobě pro tento
stav vyvinutý cit. Má-li nesnáze člověk
hrubý, pak to bývá proto, že již přetekla
nádoba trpělivosti a shovívavosti s těžko napravitelným
hříšníkem. On je vydán zákonu
spravedlnosti, který jej za následky jeho činů uvrhne
do očistných procesů.
Příčiny
utrpení jsou různé, ale vždy směřují k
jednomu cíli, jímž je výchova člověka ke
zjemnělosti, citovosti, k lásce. Jen jemný cit může
chápat, mít soucit, litovat a být schopný
vést člověka ke šlechetnosti, k dobru a činům
pomoci jiným pobloudilým bytostem.
Lítost
je počátkem velkého hnutí duše, jímž
se začíná ohlašovat láska. Dokud
člověk chodí lhostejně kolem lidí,
nevšímá si jejich života, neuvažuje
příliš ani nad svým; nehledá jeho smysl,
příčinu ani vyšší cíle. Má v
sobě tvrdost a mělký cit, který se ještě neumí
rmoutit a litovat, nemá úzkosti ani žalosti. To však
není stav žádoucí.
Člověk je syn můj.
Musí v sobě mít to, co mám já:
především lásku. Z čeho plyne láska? Z
přemíry citu. Kde cit není, je duše ještě v
duchovním spánku. Duše se probouzí citem, jím
se i oživuje. Cit v ní určuje myšlenky, slova i
činy. Mluvením a jednáním člověk ukazuje
navenek svou duši a tím její malý nebo silný
cit. Je-li ušlechtilý, bohatý, pak je vždy dostatek
trpělivosti, dobrotivosti, láskyplnosti, mírnosti,
soucitnosti i lítostivosti nade vším, co není
dobré, co je nedokonalé a působí na všech
stranách tísně – zvláště u těch,
kdo už jsou dokonalí nebo k dokonalosti spějí a
těžce nesou tvrdost druhých.
Soucit
a lítost jsou nutné předpoklady pro činy
obětí a pomoc bližním, trpícím a
hřešícím. Žádný člověk bez
soucitu a lítosti nad cizím utrpením nedokáže
velký čin oběti a pomoci bližním. Tvrdost a lhostejnost
srdce nikdy nevyvolají dobrý skutek. Dobro však
nemůže vydávat ten, kdo v sobě nemá lásku.
Dobro a Láska jsou sestry chodící všude ruku v ruce,
jedna bez druhé nemůže pracovat pro blaho života.
Z
lásky vychází dobrotivost, z dobrotivosti láska. Z
obou potom plynou nejvýš hodnotné skutky života.
Vstoupí-li do duše láska, ohlašuje svůj
příchod zvýšenou citlivostí a
vnímavostí, schopností pomáhat a
prožívat utrpení. Kdo nemiluje, netrpí. Zloba
přeje jinému těžkosti a utrpení, dokonce se nad
nimi raduje. Kdyby nebylo soucitu s trpícími, kdy by ono
skončilo? Bylo by stále, třeba donekonečna, protože
by nebylo nikoho, kdo by chtěl utrpení přeměnit v
mír a blaho, pro tento svatý úkol žít,
pracovat a obětovat se.
Dopustí-li
Otec utrpení, pak jen v té naději, že bude dost
těch, kdo je budou odstraňovat. Nežli však začnou,
musí mít ve svém srdci předpoklad pro službu
lásky. Tento předpoklad pro odstranění utrpení
je projev lásky k těm, kdo nejsou láskou živi,
nežijí rájem, ale očistci i peklem na Zemi.
Otec zajisté věděl,
jaké má syny a co od nich může očekávat.
Zná je dokonale. Ví, že mnozí padli, že
mnozí se pokazili, zatvrdili a zhrubli, vystoupili z řádu
služeb pro dobro a mír. Zůstali však také
věrní, kteří si oškliví zlo i
jakékoli protivenství ustanovením, v nichž Dobro a
Láska mají vůdčí úlohu.
Mnozí
synové si uchovali jemné city a čistou mysl lásky. Na
tyto čisté a věrné Otec spoléhá. Pro
ně nechal působit porušení odvěkých
zákonů života bez trestů úplné smrti.
Věděl, že co jeden poruší, druhý uvede do
souladu, čím jedni zhřeší, jiní
vynahradí stonásobnou láskou. Tak se rovnováha
Božího díla ohrožená zlem neustále
vyrovnává. Je to však těžký proces. Je
třeba vydat mnoho námahy, síly a vyvinout velký
důvtip, statečnost a obětavost. Je to složitá a
těžká práce, jakou dovedou konat jen matky pro
své děti, milující pro milované.
Obětavost rodí se ze soucitu. Ten je probuzený pohledem na
utrpení, v němž žijí mnozí tvorové
od času, kdy zlo vneslo do života rozkladný,
smrtící vliv.
Řekl
jsem: Ne všichni synové zhrubli a zatvrdili se; ne všechny
lidské duše propadly zkáze na stejně
nízký stupeň. Ty, které hluboko nepoklesly,
mají uchovanou sílu rozvinout božské vlastnosti,
vlohy a schopnosti dané jim Otcem, který je duším
vdechl nejen pro jejich krásu, ale i proto, aby je vedly k
činné lásce, k obětem za život v dokonalém
míru.
Obětí
se projevuje jen vrcholná láska. Kdo jí však
dosahuje? Ne každý, kdo je tísněn, rmoutí se,
pláče a běduje, kdo má duši stísněnou
a choré tělo pro různé nehody a protivenství
života, je schopen oběti i její uskutečnění
formou, jaká je právě potřebná pro
pozemské dění.
Utrpení nevychází jen
ze soucitné lásky všechno milující,
trpící proto, že mnozí nemají
krásný, pokojný život, ale jsou v místech neradostných,
nezkrášlených, temných a chladných,
jaké vytváří zlo. Utrpení je i důsledkem
přestupování zákonů a řádů
Božích. Těžké je proto rozlišovat mezi
utrpením zaslouženým a tím, které
vyplývá z přibližování duše k
vrcholným stavům, kdy v ní začíná
působit láska jako nástroj mého soucitu se
všemi, mé touhy po účinné pomoci. Tehdy
já v ní probouzím tísně a smutky proto,
že její city jsou strunami jemného nástroje,
jejž dotek mé ruky rozeznívá do teskných i
radostných písní podle životních
dějů, které je nutno protisknout hluboce do vědomí
mého i lidského jako zřetelné cesty velké
zachraňující Lásky.
Nástroji
smutných písní jsou duše, mající za
úkol zobrazovat mé srdce naplněné bolestí nad
porušenou krásou života a utrpením tisíců
duší oddávajících se vědomě
věcem, které Otec člověku zapověděl. Duše,
které mne mají zobrazit jako trpícího a
lítostivého, přicházejí na svět a
odmalička jim chybí úsměv na rtech, od mládí
jim teskní srdce, aniž vědí, proč tomu tak je
– zda proto, že touží po nedosažitelném,
nedostižném, či stále hledají lásku
jiných, nebo zda chtějí žít ve
stálé radosti v místech plných krás, nebo i
proto, že touží činit věci velké a jsou
osudem postaveny k malým. Radosti světa je
nepotěší, a když, tak jen na krátkou
chvíli.
Bludná
ovce hledá úkryt a bezpečí, stádo i pastýře.
Nenalezne-li je, pak hyne. I tyto duše se zrodily do Země proto, aby
se staly nástrojem mé soucitné Lásky, její
touhy pomoci lidstvu, ulehčit, zklidnit jeho život. Nenajdou-li včas
někoho, kdo by se jich ujal, je chránil a jim pomáhal, dal
jim o mně poučení, prožívají
nesnesitelné stavy utrpení. Někdy i předčasně
opouštějí svět, protože si odchod z něho samy
vyprosí ve velké touze po vysvobození z něho.
Mnozí
na Zemi řeknou: Co s člověkem, který nemá dost
statečnosti ani pevných sil k životu, který jen
neplodně teskní a běduje nad sebou i nad jinými,
nevykoná žádný velký čin a je lidem
neužitečný? Lépe by bylo pro něho, kdyby
odešel. – To jsou mylné soudy. Nikdo z lidí
nezná mé plány s oním životem. Je-li můj
záměr skryt, je utajena příčina osudu lidí
na Zemi i jejich chování, myšlení a řeč.
I
život prostý, jednoduchý, malý, zdánlivě
slabý, jehož si nikdo nepovšimne, nebo i vystaví
smíchu lidí proto, že se zdá pošetilý
– život bláznů i nebohých
žebráků, nevyléčitelně chorých,
život hloupých, jimž rozum neslouží, život
dětí brzy ze Země odcházejících,
život sotva narozených nemluvňátek, která hned
umírají – všechny životy lidské,
jimiž pohrdá svět – jsou životy s mým
spojené a projevují mou Lásku i různé formy
velkých obětí.
Život pokojný, radostný
– jaká je v tom oběť? Po takovém
každý dychtivě sahá, nezdráhá se v
něm žít, pracovat. Žít však život v
opovržení, v chudobě, nemoci, tísnivých stavech
nitra, je jen pro ty, kdo mají v sobě mne samého. Sami od
sebe by takto žít nedovedli, nechtěli a ani neměli
síly snést tolik tísní, projevit velikost
odříkání, hloubku pokory, statečnost
mučednictví. Touha po štěstí a radosti je v
každé boží bytosti. Ochota vzdát se radosti a
štěstí je projevem těch, v nichž já
silně působím, jejichž srdce jsem naplnil a sám
vychovávám, vedu přímou rukou. Život, do
něhož se vkládám, byl až dosud utrpením. I
já jsem nesnesitelně tísněn úlohou konatele
obětí.
Pokud
já budu tísněn, budou trpět mnozí
čistí a dobří lidé na Zemi. Mnozí
trpí ne pro viny, ale i proto, že jsou mým nástroji,
v nichž trpím svou úlohou Beránka, pro
hříchy světa. V nich obětuji svou radost ze života,
aby se svět napravil. Mohou však být tísněni
také proto, že ze mne k nim vanou stesky a bolest nad světem,
který tone ve zmatku a hlubokých vinách, aniž by
volali: Dej, Pane, možnost čistého života, ať se
můžeme pozvednout ke Světlu a žít u Tebe v radosti a
pokoji…
Ach, tolik toužím po tom, aby
mě lidé volali na pomoc, tolik na toto volání
čekám. Mám připraveno mnohé dobrodiní,
ale stále nemohu sejmout břemeno utrpení, neboť dokud
sami trpící mne o to nebudou silně a naléhavě
žádat s vírou naděje v srdci – já
sám od sebe jim to nemohu dát. Ne proto, že by mi Otec nedal
moc nad lidmi a záchranu pro ně, ale proto, že je stanoveno,
že člověk sám si musí uvědomit své
postavení, sám se musí nad ním rmoutit v
temnotě, neklidu a tísních duše i těla,
protože sám nemá o mně vědění,
neví, co je mu k užitku a co ke škodě.
Teprve
tehdy, když si člověk uvědomí, že beze mne
nemůže od Otce obdržet, čeho je mu třeba ke
spasení, že všechno, co Otec dává,
prochází mou rukou – teprve tehdy pomáhám a
dávám v plnosti. Pak onen člověk prosí: Pane,
pomoz mi ve všem, dej mi, co potřebuji – já Tě o to
prosím, já o to velice stojím a dychtivě na to
čekám. – Pak teprve dávám, pomáhám,
vycházejí-li tyto prosby z čistého srdce,
které upřímně hledá věci, jež z
něho činí duši pokojnou, blaženou, ne pro
krátký život na Zemi, ale pro celou věčnost.
Já
mohu dát mnoho člověku, protože je ustanovení,
které praví: Člověk v Kristu zrozený jen Kristem
může být spasen, zachráněn, znovuposvěcen
a vyučen všemu, co potřebuje znát, aby byl moudrý
a platný přispívat svými činy k celkovému
blahu života všech.
Kolik
lidí má srdce čisté, upřímně
toužící po čistých radostech života
naplněného věcmi svatými, které já
dávám životu, jenž je se mnou spojen? Ano, mnozí
volají ve svých trápeních ke mně, ale
volají ne proto, že by mne milovali, že by ve mně
viděli Boha, který i je miluje a dobře jim činí.
Oni volají proto, že nemohou snést tíhu na ně
uvalenou, chtějí se jí zbavit co nejdříve, aby
se mohli opět veselit radostmi světa a žít pohodlně
ve své nízkosti. Nechtějí být rušeni, a
jsou-li, ohlížejí se na všechny strany, kdo by jim
pomohl z nesnází.
Kdo
je ten, kdo může pomoci v nesnázích a
trápeních? Může pomoci někdo z lidí,
udeří-li hodina smrti těla? Zajisté nikoli. Avšak
člověk nechce ze Země odejít, naopak, chce život
těla prodloužit co nejvíce. Kde tedy hledat pomocníka,
který by dal sílu a zdraví tělu, když ho na Zemi
není? Tak se rozpomínají na mne ve svých
úzkostech i ti, kteří se o mne celý život
nestarali, protože jejich zájmem bylo tělo, jídlo a
oděvy, pohodlný život na Zemi. Rozpomínají se na
mne jen tehdy, když pomoc lidí selhává a tělu
hrozí zkáza, když život tísní
mnohým trápením, které člověk
nemůže sám přemoci a odstranit.
Co
však je platné takové volání? Jak mám
pomáhat tělu, když člověk mne nezavolá na
pomoc své duši, která je vydána pokušení
světa, kazí se a znečišťuje, pokrývá
tmavými stíny, takže je nepodobna obrazu původní
duchovní krásy. Kdo mne nevolá na pomoc své
duši, nemá právo žádat ode mne pomoc pro
své tělo. Duše je neviditelná pro oči těla,
proto se lidé nad ní nermoutí, na ni nemyslí,
ačkoli právě jí hrozí zapadnutí do
temnoty, které říkám propast pekelná. Proto
jen tomu, kdo mi svěří duši a pro ni vyprošuje
pomoc, pomáhám i na těle, odstraňuji
překážky a tiším jeho trýzně, aby
žilo na Zemi co nejdéle pro své očištění,
pokání i mnohé dobré skutky, služby,
které neustále žádám na každém,
kdo se mnou spojuje svůj život.
Zajisté
je těžko na Zemi žít duši, která do Země
nepřišla z trestu, ale aby konala služby lásky a
oběti. Těžko je na Zemi hříšníku, ale
ještě tíže tomu, kdo se již z vin očistil a
přišel do Země jako můj nástroj, aby žil a
pracoval na místě, které mu vykáži. Nejtíže
je však na Zemi tomu, kdo je tam proto, abych v něm trpěl
já po určitý čas oběti za rychlý
návrat zbloudilých synů do jejich nádherného
domova nebeského.