Podle
duchovní inspirace přijaté od Krista napsala
ã
Božena Cibulková, 1952 – 1972.
Vydávám
ze sebe Slovo Pravdy,
aby ji poznal člověk vytrvale ji hledající již
dlouhý čas.
Kde
jste, hledající?
Kde
jste, žíznící po pravdě?
Hledám
vás!
Volám
vás, zarmoucené nad obrazem světa, nespokojené s
lidskou moudrostí,
malou jako Země ve vesmíru, chabou jako krok nevědomého
dítěte.
Sejděte se na cestě ke mně!
U mne se shromážděte!
Vystupuji na horu Boží Moudrosti a z
ní promlouvám. Vysílám své Slovo k
člověku, aby jím byl osvícen, aby započal
dokonalý život, jehož uskutečnění je
naléhavým úkolem.
Vstupte myslí do velké
vážnosti a ponořte do ní i srdce.
Rozprostřel
jsem před vámi nesmírný život, jehož
každé místo žádá
prohlédnutí, zkoumání i úvahy, co
dobrého na něm je i co není, kdy z něho odstranit
nepříjemné, nemilé a těžké, co a jak
změnit, nebo co nového krásného dát.
Nelze dále chodit se zavázanýma
očima, s rukama v poutech působících bolest, s nohama
těžkýma hmotou. Co by se vykonalo, kam došlo?
Maličké hnízdo nestačí pro orlí
mládě, jemuž dorůstají křídla a
čas velí směle letět v širý prostor
života.
Spojte se a staňte se jedním velkým
Člověkem, kterého přicházím vyučit,
vychovat – doříci, co ještě zbývá,
vyjasnit, co je možné, a dát, čeho je nezbytně
třeba.
Začínáme tvořit dokonalost
člověka, jak ji žádá jeho vesmírné
duchovní postavení a jakou jsem mu z Nebe snesl a položil do
středu bouřlivého života, aby jej zklidnila a bohatě
naplnila, byla krásnou cestou ke mně a se mnou ke všem –
a se vším pak dál a dál…
Člověku je uloženo mnoho
obtížných úkolů. Kdo ke mně
spěchá jako k nejvyššímu činiteli všech
věcí, touží být dokonalý pro mne i pro
sebe, upřímně hledá spojení se mnou, vstup do
svatého shromáždění kolem mne –
nemůže se příliš rozptylovat světem, duši
nořit do mělkých nebo stojatých vod.
Nedobrý život se nemůže ani zdaleka ke
mně přiblížit, tím méně se mnou se
spojit. Pro svou nedokonalost zůstává člověk
stále v obtížích, očistcích i
předpeklí. Tam se pojídá jen tvrdý
chléb a bez vody.
Učte se proto žít, jak
žádám. Vy však nemáte přesný obraz o
tom, jaké chování, myšlení a jakou
řeč požaduji. Nejste poučeni, jak významná je
každá myšlenka, jak působí slovo i
každé hnutí citu. To, co máte za Boží
přikázání, je malá část toho, co
člověk má znát jako dobré, čím
má život jako člověk projevit. Nemáte jasno o tom,
které skutky, jaká myšlení vás
snižují a jaká posvěcují, jakými je
zřejmá vaše nedokonalost, nebo duchovní stav.
V této neznalosti nelze déle žít.
Přišla hodina odkrývající člověka
dobrého i zlého až do velké hloubky. Aby bylo
poznáno obojí, musím odkrýt vyšší
zákony, které člověka hodnotí i soudí.
Proto od tohoto Slova čekejte sdělení o
člověku, jaký je i jaký má být,
jakého odmítám člověkem jmenovat pro jeho nedokonalost,
protože velmi snížil důstojnost lidského
života, s nímž jsem se spojil v Ježíši.
Kdyby nebylo toto spojení tak známé i
plně zjevné na Zemi, mohla by být omluvou neznalost
věcí. Ale že jsem již na Zemi promluvil, výmluva
je velmi, velmi nesnadná. Nesnadnější a pak zcela
nemožná se stane tímto Slovem.
Nedokonalost je mírné slovo,
jímž posuzuji váš stav. Kdybych řekl: vaše hříšnost – pak bych si
postavil zábranu, že bych vás nemohl vyučovat a
seznamovat s věcmi důležitými, na nichž
závisí váš budoucí život s jeho
novými osudy.
Hříšné nemohu sám učit a
osvěcovat jejich cesty, protože jsou vyňati z
přímé milosti a musí dlouhý věk sami
zápasit v bouřlivých vlnách hmotného
dění o holý život. Mohu učit jen ty,
kteří jsou očištěni z
nejtěžších vin, je již vyrovnali a nahradili,
uvědomují si svou nedokonalost a kajícně ji
odkládají. Takovým mohu říci: Myslete, mluvte,
čiňte, jak žádám, jak stanoví a přeje
si Bůh.
Mnozí uslyší a učiní tak.
Tímto začne napravení člověkem
porušených věcí, a to v nejvyšší čas.
Někteří vnitřně probuzení
rozjímali již nad mým Slovem, o něm mluvili i k
jiným, vyzdvihli je mezi všemi slovy světa, od nich
oddělili a dali mu prvenství na Zemi. Pokud se však ono
neprotiskne do celé duše, aby se s ní plně spojilo a
přímo jí se stalo, nelze mluvit o proměně
života v důstojenství boholidské, které
jediné je můj milý syn.
Mé Slovo se samo nevtiskne do duše a v
ní se pevně neudrží, nerozroste v plodný,
krásný strom života. Je třeba i z lidské strany
je v duši opatrovat a chránit jako
nejvzácnější hodnoty, vkládat je pevně do
vědomí, aby bylo v živé paměti, o něm
přemýšlet, na ně myslet.
Váš život se zcela obrátí,
spojíte-li se s mým Slovem celou duší.
Každý pozná, že jste se mnou a ve mně živi,
protože z vás bude mluvit moudrost, láska a dobrota.
Přemýšlení o mém
Slovu duši namáhá. Ona v zaujetí zevním
světem stěží od něj odvrací pozornost. Bez
pevné vůle a kázně myšlení se
neudrží v soustředění na to, co tělesně
nevnímá.
Mne není možné poznávat
vnějším rozumem. Duše, která nemá vyvinuté
vnitřní smysly, nemůže mne vnímat, chápat
život duchovní. Jsem pro ni neskutečný. Nevidí
krásné a něžně jemné Světlo ze mne
vycházející. Neslyší mé tiché
Slovo, kterým v nitru promlouvám. Naplněna dojmy
vnějšího života lidí i svého v
tělesnosti zdráhá se přijmout a pojmout v sebe
myšlení na skryté věci Boží, které s
mým Slovem k ní přicházejí, jí
pomáhají, Zemi žehnají.
Proto k ní silněji než dříve
mluvím, jí důrazněji připomínám sebe
i ji jako duši nezrozenou na Zemi, ale v loktech Lásky
Boží v prvním stvoření.
Vy, kteří se chcete duchovně
vyučit, mne blíže poznat a žít podle
svatých zákonů, namáhejte se v duši, pracujte v
ní myšlenkou i citem. nebudete-li sami na sobě pracovat,
mé Slovo vám bude bez užitku. Ale nejen to, ono vás
přímo obviní, že jste s ním zacházeli
podle zvyku světa, jenž sice zaujme mnohými věcmi, ale
člověk na ně rychle zapomene a odhodí je jako starou,
nepotřebnou věc.
Činíte-li tak se světskou moudrostí,
budiž vám to prominuto, protože ona se změní
časem i prací na Zemi konanou, řídí se
zájmy hmoty. Kdybyste však tak zacházeli s Moudrostí
mou, sesbíral bych slovo z duše odváté,
odhozené vaší nepozorností a lenivostí, a
víc vám je nedal.
Stane-li se tak, budete bezradní a
bloudící, vystaveni novým a novým
soužením. Vrátíte se znovu tam, odkud jste vyšli
za svým napravením, za obnovením duševní
krásy, lásky a boží moudrosti. Každý krok
zpět na onu cestu však nese velké zvýšení
strastí, zápasy s umíráním a smrtí.
Neznáte místo, odkud jste vyšli
za svým napravením. Jen já je znám. Je to
místo velmi provinilých rušitelů Božích
zákonů. Je na něm život hrozný, v
úplné temnotě, protože má tvář je od
něj odvrácena.
Vy také nevíte, jak obtížné
bylo vaše vystupování z místa temnoty. Já ano.
A protože vím, hrozím se, že byste znovu museli
podstupovat zápas s temnotou, prodírat se
překážkami cesty za Světlem, chodit přes propasti
zla, kde každý krok je zadržován a nohy poutány
k nohám démona. Proto vás varuji,
připomínám nebezpečí, nabádám a
kárám, abyste šli výš a výše
vytrvale, věrně a více neobnovili svůj pád.
Cesta k výšinám je namáhavá,
ale nutná. Snadná chůze rovinami zleniví
myšlení, které je pro duši důležité
jako křídla ptáku. Proto se nezastavujte ani na okamžik
před horami nesnadností, před houštím
překážek. Jejich překonáním roste
síla, potřebná jako sůl. Proto se nezpožďujte
ani jedním dnem prožitým bez zamyšlení nad
tím, co dobrého dal, čím mne
přiblížil jako Cíl.
Mé Slovo ve vaší mysli je
světlem vašich cest. Uvědomíte-li si, že máte
pomocníka, vůdce pro své cesty, vezměte jej za ruku a
dejte se jím vést. Sviťte si mým Slovem na
každé místo života, na každou lidskou
řeč. Hned poznáte, zda ten nebo onen člověk
mluví podle rozumu vyučeného světem, nebo podle
mé Moudrosti. Poučte se z toho, jak se mluvit má, nebo
nemá.
Mluvte vždy tak, aby slovo neporušovalo
ustanovení o lásce jedněch k druhým. Jestliže
slovo toto ustanovení porušuje, hřeší
mluvící člověk.
Vy, kteří se hříchu varujete,
buďte velmi opatrní na slovo. Osvěcujte je světlem
mého Slova, aby z něho nevycházela temnota a nekalila
vám duši svými stíny, neprodlužovala její
cestu v utrpení.
Střezte své slovo
jako silně zápalnou jiskru, která může lehce
vznítit oheň, o nějž se vy sami popálíte, a
to nejen na Zemi, ale především na onom světě.
Nemohu vás dosud přímo
vzít za ruku a říci: Pojď tam a tam, nestůj zde,
ustup, jdi vpřed, dej pozor, před tebou je kámen,
hluboká propast, jedovatý had…
Nemohu vás v každé chvíli
života varovat, povzbuzovat a utěšovat, Nemáte vyvinuty v
sobě schopnosti pro slyšení mého Slova, pro
vnímání mého doteku. A přece bez mého
vedení nemůžete vědět, kam máte jít,
co máte dělat, abyste šťastně prošli
nebezpečnými úseky cesty, kdy život váš je
v rukou pokušitelů a svůdců, kdy nevidíte před
sebe ani za sebe. Nevíte, co jste dělali dříve, zda a
jak jste žili a kde jste se nacházeli, než jste
přišli jako lidé žít do Země.
Těžko se vám žije a těžko
rozhoduje, kterým směrem jít na
křižovatkách osudových cest, co přijmout jako
pravdu života.
Potřebujete učitele. Potřebujete dokonale
poznat i tajné věci svého života, skryté
duchovní zákony, jimž je podrobeno každé
hnutí těla i v nitru duše. Potřebujete vědět, v
čem hřešíte, co vás
přenáší přes hmotu do mé blízkosti a
mého přímého vlivu, který uklidní
vaše osudy, takže budou pro vás radostí a ne
bolestí, jako je tomu dosud.
Slovo mé je vaším učitelem.
Protože je neslyšíte přímo v
sobě, abyste bez Písem věděli, jak máte
žít,
protože mé Slovo není ve vás a tak
vám přímo neohlašuje to, co bylo, je i co bude
dále s vámi i pro vás učiněno Otcem i Synem, i
to, co máte činit, aby z vás byli synové
moudří a svatí,
protože potřebujete vyučení,
protože potřebujete pevně formovanou a jasnou
mou mluvu, v níž jsou pokyny i příkazy pro život
bohumilý –
vydal jsem proudy svých myšlenek do rukou toho,
který mne slyší a umí promluvit vaší
řečí, aby do písma uložil mé nové
poselství lidu, který je mi nakloněn, po mně
touží a chce se stát mým milým, moudrým
i oddaným synem.
Ať se zdá jakkoli podivným,
že se ozývám a promlouvám Slovem Učitele,
ať jakkoli o tom soudí svět, nemohu jinak ohlašovat a
zvěstovat své poselství než způsobem
známým lidu Mojžíšovu.
Nepřicházím mluvit přímo k
těm, kteří jsou ještě vnitřně slabí
a bojí se tajemností, nebo jsou opatrní z lenivosti
duše, nechtějíce znát a slyšet věci
nové, aby se nemuseli více učit a namáhat duši
rozmýšlením věcí složitých, a proto
netouží podívat se hlouběji k podstatám a
příčinám věcí, z jakých se
skládá život člověka
hřešícího i toho, jenž se z
hříšnosti vymaňuje, a zvláště toho,
jenž již duchovně pracuje a žije po mém boku.
Nemluvím takto k těm, kterým dostačuje
vnější zbožnost a oni v ní zcela utonuli,
zapomínajíce vyvíjet vnitřní dokonalost.
Nemluvím k těm, kteří se
domnívají, že jsem člověka již
dostatečně vyučil, nebo že jej poučili zemští
duchovní.
Nemluvím k těm, kteří mé
jméno mají za jméno člověka,
nechápajíce, že Slovo se stalo Tělem.
Nemluvím k těm, kteří jsou
naplněni pochybnostmi nebo přímým odporem k
víře a naději ve mne.
Nemluvím k těm, kteří mají Boha
v ústech, nikoli v srdcích a činech.
Nemluvím k těm, kteří mé
jméno staví do úrovně proroků a jen
prostředníků Slova.
Nemluvím k těm, kteří mají
jiná jména za jména Boží, a ne jméno
mé.
Nemluvím k těm, kteří
pronásledují pracovníky a služebníky
Boží ve jménu mém a nepoučeni následky
těchto krajně zlých činů, dál kamenují
proroky.
Slovo mé je posláno k těm,
kteří se již projevili jako ovce mezi vlky, holubice mezi
jestřábi, pilní uprostřed lenivých,
vřelí mezi vlažnými, jsou tiší k
hlučným, mírní k hněvivým,
snášenliví mezi původci rozbroje.
Tito neřeknou: Máme věřit v nové
Slovo Kristovo? Nezaleknou se novosti, nepřejdou lhostejně mé
nové poučení. Ti již dávno na mne
čekají, že se vrátím, přijdu
blíž – otevřou srdce a každý z nich
řekne: Pane, přijď ke mně a vyuč mne. Pane, vejdi do
mého příbytku. Pane, zjev mi sebe samého, ať
přestane mé bloudění, ať mi již nadejde
čas dokonalé spásy.
Bláhoví jsou lidé,
kteří se domnívají, že jsem již řekl
vše, a proto není třeba již nic člověku
zjevovat, ani k němu mluvit proroky. Bláhoví,
kteří si představují můj příchod v
těle, jaké se nosí na Zemi a které může
vidět každý, hříšný i svatý.
Jen jednou jsem vzal na sebe tělo, abych tak projevil
svůj úmysl spojit člověka opět zcela se mnou a
proniknout jej sebou pro věk budoucí. Jeho tělo jsem
tím vyznamenal. Stačí, co jsem mu jednou vtiskl
připojením se na jeho tvar. Toto zapojení na něj
trvá a působí vším, co je třeba
ukázat jako obrazné vyjádření mých
věcí i jako přesnou a plnou skutečnost.
Nejsem tomuto tělu vzdálen ani nyní, ale
jen v Duchu je provázím a Jím k němu
vcházím jednou z mnoha stran života, abych mu dal své
znaky: pečeť Lásky a Oběti.
Má blízkost u člověka je nadále
v tomto znamení. Můj nový příchod jinak a
přímo poznatelný se projeví až ovoce
obětí uzraje do bohaté úrody, aby jí byl
umožněn soud, kde má více slov Láska než
přísný Zákon. Tehdy se zjevím a své
Tělo proměněné ve Světlo dám poznat všem.
Duch má Tělo ze Světla,
které však není zjevně viditelné na Zemi
tělesnýma očima. Světlo Ducha vidí jen ten,
který je již tímto Světlem osvícen,
září jeho jasem, svítí si na cestu svou i
jiné, kde je ještě stín a chlad. Bez Světla Ducha
je ten, který hřeší a tím
vytváří kolem sebe temnotu, stav neutěšený,
zoufalý a hrozný svými následky.
Zajisté duch člověka hýbe jeho tělem.
Je-li však nízce projevený, tvrdě zlý, je
temným obrazem, silným stínem, velkou
překážkou na cestě své i mé, kamkoli jdu s
pomocí a Láskou ve jménu Spasitel.
Jsem v Duchu živ a v Duchu
přicházím. Spatřete mě, až se
obléknete Světlem. Jím budete svědčit o sobě
i o mně. O sobě, že jste se mnou spojeni; o mně, že
jsem váš Bůh, Duch osvěcovatel a Učitel,
který své poslání u vás již plní.
Těchto vašich svědectví je velmi třeba. Jen
vaše i mé splněné úkoly nesou jistotu, že
ono obtížné dílo spásy společně
konané bude zabezpečeno k oné velké hodině,
která jako blesk z nebe přinese silné, svrchovaně
vážné slovo: Dost!
Pak již vy ani já nepřidáme k
vaší dokonalosti jako vůdčímu znaku spásy
jediné jiskřičky světla, nejmenší kousek
krásy. Jakými vás ona chvíle zastihne,
takovými zůstanete na dlouhý věk, aniž se
změní stavy; bude dán větší klid –
odpočinek, mír a blaženost.
Čiňme, pokud je čas!
Ve velké nevědomosti je zástup
lidí i těch, kteří věří ve mne.
Mnohým se zalíbila tak, že ani nechtějí
změnit způsob svého života, budovat silný
vnitřní sloup dokonalosti, na němž v duši
spočívám a vše vedu nejvyšší cestou.
Řády, v nichž dosud žili, sloužili více
tělu než duši. Tělu se žilo pohodlně a duše
byla ve stavu spánku. Není to libý stav?
Neburcujte nás – volají –
nechtějte po nás namáhání,
usilování o svatost života. V Boha
věříme a světu sloužíme, pro Něj mnoho
pracujeme. Což nekonáme dost?
Odpovídám: Neotevřete-li srdce, rozum a
celou duši k poznání pravdy o mně i o sobě,
nebudete přijati do domu Otcova. Zůstanete ve stavu zaostalém,
a podle toho bude s vámi naloženo.
Nikoho nenutím, aby přijal mou Moudrost.
Kdo po ní sám nevolá, nedychtí, ten pro ni dosud
vnitřně neuzrál. Přijímá-li ji
vlažně, nad ní nerozmýšlí a nebere z
ní poučení, není nadšen pro dobré
konání, nemá pro ně ani sil, ani vnitřní
rady.
Vím o těchto vlažných i
nevyvinutých, kterým dosud mé Slovo neuvolnilo cestu k
vyšším stavům. Nemohlo ji uvolnit, protože mu
nerozumějí, jeho smysl upravují podle svého rozumu.
Ani mé nové poučování, nové Slovo,
jasné a pochopitelné, nezmění jejich stav na onen pro
ně potřebný, mně blízký. Oni budou
ještě dlouho rozmýšlet, jaký bude můj příchod
a co přinese v soudu i milosti.
Bláhoví, kdyby místo
čekání a planého rozmýšlení
věcí neznalým rozumem proměnili nitro a celé je
naplňovali láskou, pak by se dočkali mého
příchodu k nim ještě v tomto životě na Zemi,
který jsem určil za čas našeho setkání v duši
lidské i ve světě očištěném
bolestí.
Vím o vlažných, znám
jejich počet a rmoutím se, že je musím vyjmout ze
své přímé a pomocné pozornosti. Oni
nepřijmou mou péči, sílu k nim poslanou pro clonu
chladu a lhostejnosti, kterou utkal jejich nezájem o
vyšší život a vlastní stav.
Do uzamčených dveří bez
klíče se nedá vstupovat. Oni mi jej do rukou nepodají
zájmem o sebe i o mne. Oni jej ani sami nemají, protože
jejich vnitřní nepoddajnost a velké chyby možnost
spojení se mnou vzaly.
Obracím svou pozornost k těm, kteří
jsou vůči mně otevřeni. Ani na ně nemusím
silně volat a dožadovat se vstupu k nim skrze kříž
jejich i můj. Jsou pro mé Slovo otevřeni a touží
pro ně a jím žít. Jsou to duše vnitřně
vyvinuté – živé. Poučím
je, vyučím a vyvedu z bloudění na pravé cesty.
Učiním je přímo svědky mého
příchodu k člověku tím, že jim dám
vidění sebe ve chvíli nenadálé, až
přijde jejich i můj vhodný čas.
Vy, k nimž je upřena má pozornost,
vy máte již mé Slovo. Víte-li o něm a
poznáváte je, pak to svědčí o tom, že ve
vás vidím duše již živé, schopné mne
pochopit, v mém díle pracovat, šířit
lásku, moudrost a tím spásu pro všechny.
Dbejte, abyste neztratili mou důvěru a
péči tím, že byste se zastavili uprostřed
mé cesty.
Všechno, co vám dávám,
přijímejte jako dar Otce,
neboť Slovo mé je současně i Slovo Otcovo.
Kdo je shledán hodným plného
vyučení, jaké je možné v tomto čase a
které mu z Lásky dávám pro orientaci a sílu
v nejtěžším úseku cesty, přijde do mé
blízkosti.
Jak pozná, kde mne hledat, kde jsem jako Učitel?
Ohlásím se nečekaným, zvláštním
způsobem. Zavolám přes andělské vedení ty,
kteří se mají shromáždit u mne a slyšet ode
mne nové poučující, posilující i
útěšné Slovo a přijmout Moudrost i silný
dech Lásky. Nehledejte mne svým rozumem, že bych mohl
přijít tam nebo tam, vyznamenat jednu církev před
jinou, dát přednost některé z mnoha duchovních
cest.
Mohu přijít prozatím k jednotlivým,
osvíceným duším, zvlášť
vnitřně připraveným, živým v lásce.
Nezjevím se celému shromáždění tak, aby
mě vidělo, dostalo důkazy o mně a mělo ulehčeno
hledání pravdy.
Ke komu přijdu, u toho způsobím věci
zvláštní, jinde nevídané a
neslyšené. Avšak člověk, k němuž
přijdu, musí být duch od zla zcela
očištěný, v němž již není
hříšnosti.
Vidíte-li nebo slyšíte-li,
že některý člověk dělá věci
zvláštní, že se vychloubá a mluví jako
bych já s ním a u něho byl, pak nevěřte. Nejsem chlubivý
ani ctižádostivý, dychtivý oslav. Takový
člověk, ať cokoli před lidmi velkého
činí, není se mnou.
Se mnou se může spojit jen člověk
skromný, neschopný ctižádosti vlastního
vyvýšení, tiše konající svou
zbožnost i službu lásky v oběti. Jen takovému člověku,
dějí-li se u něho věci neobyčejné, je
možné věřit, že jsem s ním a jím
působím ony zvláštnosti.
Zvláštností nazývám to,
že člověk vidí nadzemské, slyší
nadzemské a vnímá mne jako živou skutečnost.
Takovéto věci jsou jistě neobvyklé a nejsou v moci
člověka, ale v Moci mé.
Zjevení mé Moci na člověku je
vzácné. Je dané jen v mimořádný
čas a pouze pro úkoly posvátné, jimiž
obracím v součinnosti s člověkem zlé v
dobré nebo alespoň neškodné, nelze-li jej
ještě učinit v plnosti služebníkem lásky,
nositelem Krista v srdci.
Mne jako Lásku nemůže vnímat
člověk, který sám lásku nemá a
nezná její nesmírnou působnost. Takovému se
svou Láskou neprojevuji. Láska, kterou lidé u mne
znají z Písem, je jen částí mé
Lásky.
Člověk není jen sám stvořenou
bytostí, ale je i přemnoho jiných, kterým také
dávám Lásku. Vnímá-li někdo mou
Lásku v šíři života, pak je to ten, kdo vystupuje
nad zemské lidství a poznává dílo Otcovo i
mimo Zemi. Kdo takto poznává, je člověk, v
němž působím, protože žádný
člověk sám nemůže poznávat, co je mimo jeho
tělo a zemské zákony hmotné, co je Otcovo dílo
neviditelné, které znají andělské mocnosti
jemu sloužící, a proto v ně zasvěcené.
Někteří duchové znají
zákony života a velikost díla Otcova. Člověk
však jako duch hřešící ztratil moudrost a znalost
věcí Božích, jejich zákony a řád
soužití. Nyní pracně a namáhavě
hledá a opět se učí chápat svůj život,
znát svou úlohu v něm.
Moudří duchové člověka
poučují, ale neposkytují znalosti lehce,
samozřejmě a všem. Jsou-li na Zemi již znalci duchovních
věcí, jsou to lidé ponejvíce poučovaní
některými z vyšších andělů. Moudrost
takto získaná bývá však často
porušena nedokonalostí přijímajícího
člověka, ještě málo zjemnělého a s mnoha
chybami.
K nedokonalému člověku nemluví
Moudrost má. Ta je přitahována světlem lásky
duše, a není-li ho, pak se přiblíží jen
letmo a zase odstupuje. K hříšníku
mluvívá a jej poučuje chytrost ďábelská,
přinášející lidem do Země mnohé
klamy, omyly a polopravdy. Jsou-li mylná poznání, je
nesprávné a málo moudré vše konané,
tedy i formy zbožnosti.
Proto je na Zemi mnoho sporů, zmatků a nejistot ve
věcech zemského i duchovního života člověka.
Obzvláště málo je poznání mých
vztahů k člověku, vazby naší spolupráce v
díle spásy. Tyto věci jsou nejskrytější a
nejsložitější. Komu je sám nezjevím a
neobjasním, marně nad nimi přemýšlí. Jejich
hluboký smysl je mu skryt až do chvíle, kdy se
vnitřně obrátí a jde pevně mou cestou nejen
vírou, ale jejím konáním.
Aby již nebylo staletími
opakovaných omylů a do hloubky mě poznali moji milí,
oddaní a věrní nesnadné cestě Lásky,
vydávám proudy pravé Moudrosti,
vycházející ze mne. Vydávám je pro
poučení a vyučení, pro poznání pravdy o
mně i o člověku. Jak může člověk znát
pravdu, není-li mu zjevena? On ji ztratil svou
hříšností a je mu skryta. Proto člověk
bloudí a je v krutých rozpacích, co je a kde je pravda.
Sám by ji také marně hledal, neboť je
uložena na nepřístupných místech. Je skryta ve
mně. Já jsem však mnohým nedostupný,
protože jsem živ v Lásce. Kdo může k Lásce?
K Lásce může jen láska. Pro toho, kdo
ji v sobě nemá, zůstávám nedostupný,
skrytý. Nepozná mne. Protože mne nepozná, bude
nešťastný ve svém životě, nebude si
vědět rady se svým osudem. Je pro něho
příliš složitý a obtížný.
nedopátrá se jeho původu a příčiny. Bude zápasit
s obtížemi, protože je bude přemáhat sám.
Kdyby byl spojen se mnou, pomáhal bych mu a brzy by nabyl klidu a
míru, rozvinul svou vnitřní sílu i krásu a
takto žil se mnou u Otce.
Nemohu se však spojovat s každým, kdo
má obtíže života a těžce s nimi zápasí.
Mohu se spojit jen s těmi, kteří mne milují pro mne
samého i ve všem stvořeném.
Poměry Země ukazují, že
mě její obyvatelé nemilují. Mohl by být na
Zemi život tak těžký, kdyby tomu tak nebylo? Pro
naši vzájemnou lásku pomohl bych jim tak, že by se
Země stala hledaným místem, do něhož by duše
rády přicházely žít. Také by její
život s lidmi sdíleli i vyšší duchové,
kterým bych dovolil zrodit se v pozemském těle, aby lidstvu
pomohli rozvinout život do vysoké úrovně
duchovní i všestranného tvůrčího umění.
Protože mne však láska do Země nepřitahuje,
silně nevolá, nemohu Zemi prozářit sebou, oblažit
a změnit její životy ve vzácné,
krásné a šťastné.
Proto vy, ptající se, proč je na Zemi
život neutěšený a těžký –
vězte: protože pro nedostatek lásky není plně
spojen se životem mým. Bude-li na Zemi mnoho lidí mne
milujících, sestoupí do ní mé
Království, Boží svět. Protože však
mne milují dosud jen jedinci, nemůže se na Zemi rozvinout a v
ní trvale zakotvit pokoj, radost a mír.
Milujte mne, projevujte lásku a usilujte o to, aby ji
měl celý svět. Tak nejvíce, nejlépe
pomůžete Zemi, sobě v ní i mimo ni, až vás z
ní odvolám jinam a jinak žít.
Lidský život spojený s mým
je dosud velkou vzácností. Takového života si velmi
cením, protože není lehké projít obtížnou
vzestupnou cestou z míst hříchu k rovinám svatosti.
Tato cesta je naplněna překážkami jako zemské
cesty kamením. Kdo po nich jde, je jako v ohni, v silné
bouři, vším pronikající vichřici.
Dokončující svou vzestupnou cestu jsou ti,
o nichž mluvím jako o lidech čistého srdce. Ti jsou mi
nejbližší, s nimi spojím svůj život.
Spojím-li se s jejich životem, dávám jim mnohé
duchovní dary, které jiní nemají. Beru je k
účasti na své práci určené času, kdy
svět tone v hříšnosti, zápasí s mocí
zla, je zkoušen a prověřován, co učinil
dobrého a čím se zatížil, a proto mu nelze
jít dál do světů vyšších. Práce
tak významná je velmi obtížná a
nemůže ji konat člověk vnitřně slabý a
malé moudrosti. Jaké by byly výsledky?
Chci-li člověka učinit svým
pomocníkem, musím jej zasvětit i do neznámých
a tajemných věcí, aby byl poučen o svých
úkolech, znal své zemské i kosmické
poslání a dobře je plnil, protože jím vzchází
obnova věcí, které ztratily svůj dobrý vliv na
život bytostí.
Nikdo z lidí nepověřuje člověka
chabého rozumu úkolem vyžadujícím bystrost,
chápavost a pohotovost myšlení. Tím méně
já se mohu obklopovat pomocníky neschopnými chápat
a rozumět složitostem lidských životů. Jak by
vzkvétalo dílo spásy, jak rychle by bylo
vybudované, kdybych je vložil do rukou pomocníků bez
moudrosti, nezasvěcených do tajemství života
mého i jejich, do duchovních zákonů,
řídících vzestup člověka?
Chcete-li, abych vás připojil k sobě a dal
vám vzácný a nesmírně krásný
úkol mých pomocníků, učte se a snažte se a
já vás do něho zasvětím. Potom budete
vzácnými pracovníky v apoštolských
službách vysokých stupňů. Vaše služby
ocením a vysoce odměním.
I zemský rozum ví, že k
úkolu, na němž závisí mnohé životy a
jejich blaho, je nutná příprava a plné
vyučení. Myslíte, že mé úkoly v oblastech
nadzemských jsou snadné? Jsou těžké a
složité, protože souvisejí se životem
jiných říší kosmu, kde člověk
dříve působil a má k nim dál
nepřerušené vztahy i povinnosti s nimi spolupracovat
různými způsoby.
Duchovní svět vytváří
předpoklady pro těžké osudy člověka na Zemi,
aby prací konanou v obtížích získal mnoho
zkušeností a vnitřně vyvinul dokonalost, pevné
myšlení a silné vědomí. Práce na vytváření
osudu lidí je velmi odpovědná, nesnadná. Proto, kdo
je k této práci volán, musí mít moudrost
danou ode mne.
Světská měřítka moudrosti
však nepřijímám. Často ti, které svět
pokládá za moudré, jsou v mých očích
nevědomé malé děti. Ty však, jimiž svět
zhrdá, často volám a říkám jim:
Pojďte, vyučení ctnostem tichosti, skromnosti a pokory,
pojďte do vzácného úřadu, nastupte své
poslání být vzorem všem.
Poznat věci neviditelné je
pozemskému člověku nemožné. Poznávat je a
rozumět jim může jen člověk, k němuž jdu
blíže a sám jej skrytým, zvláštním
způsobem mohu vyučovat, a to působením na jeho ducha
Duchem svým. To však mohu učinit jen člověku
vnitřně zjemnělému a ztišenému,
odpoutanému od vnějšího tělesného
života.
Soustředění pozornosti k
vnitřnímu světu ducha je nejtěžším
úkolem člověka na Zemi. Kdo se o to nesnaží
všemi silami po celý život, nemůže očekávat
zmoudření a dosažení dokonalosti. Svět jej tomu
nemůže naučit, neboť je sám porušen.
Nezná pravdu, ani Boží Lásku. Jeho životy jsou
krátké a tím i bolestné, protože myšlenka
na nestálost, zmar a smrt vždy vyvolává
tíseň v duši.
Já učím dokonalosti. Kdo však
nenásleduje vzor mnou na Zemi vytvořený, nedosáhne
dokonalosti, neví ani, jaký má být, aby jej Otec
nazval opět synem a přijal jej do Božího
Království.
Mnozí
mluví: Pane, jsme Tvými služebníky. Ale já
říkám: Žádný sám od sebe
není mým služebníkem ani jím nemůže
být. Služba, kterou ukládám a vyžaduji, je
rozsáhlá a jde za hranice Země. Kdo ji má plnit,
musí být pro ni náležitě vycvičen, duchovně
vyškolen a k lásce vychován. Koho nazvu svým
služebníkem, musí znát zákony a
řády života, aby si věděl rady v
obtížných situacích, kdy je mnou volán na
pomoc zemskému životu, lidem trpícím,
opouštějícím tělo, i k jiným
službám v životě posmrtném a duchovním.
Moji služebníci jsou mými
spolupracovníky a musí vědět, co činím, aby
mohli přispět na pomoc, volám-li je a vybízím ke
službám. Ochota a obětavost plynou z láskyplnosti.
Právě prostřednictvím svých
pomocníků mohu dávat lidem pomoc i poučení,
osvobozovat je od utrpení těla i duše.
Tak ve mně a mým jménem, které
zjevuje slitovnou a obětní lásku, je člověk
člověku bratrským přispěním a mou
přímou pomocí.
Vybízím všechny, aby se
snažili dosáhnout moudrosti ducha. Ona jim ukáže cestu
z nesnází, spojí je se mnou. Moudrý ví, co
jej povznáší a se mnou spojuje. Ví, že nade
všechno si cením lásku a oběť, miluji
skromné, tiché, vlídné, pokojné i
různým způsobem pracující na duchovním
poli.
Moudrost nabádá člověka k
pospěchu, aby mne hledal, protože ví, že jen u mne
dosáhne všeho, po čem duše touží a co
nutně potřebuje pro život tento i nový, který
jí připravuji. Moudrost vede duši ke mně,
vkládá ji do lásky, která je pojítkem mne s
člověkem, a proto dobrým vůdcem života; stále
duši vyzvedá, učí a prohlubuje její vztah ke
mně.
Žel, málo lidí tohoto spolehlivého
vůdce hledá. Spoléhají na mou milost, že
člověku ke všemu dopomohu bez jeho namáhání
a usilování.
Nedávám milosti nehodným a
nešlechetným, kteří v duši zahálejí,
pracují nedostatečně, a proto jejich život jako
křesťanů mi není k radosti, ale pro tíži na
mých ramenou, kterou již dlouho nemohu nosit, protože čas
mne vede od nehodných, vlažných a lenivých
duší dál a bez nich k novému životu v
lásce a pokoji.
Jsem dán člověku jako jeho
strážce, vůdce a přímá Otcova pomoc. V
mých rukou jsou mnohé věci, bez nichž se
nemůže rozvíjet lidský život, nabývat
věčnosti, ani duch člověka užitečné,
blahodárné činnosti. Nemohu však tyto
vzácné dary rozhodit na lidské cesty a říci:
Lidé, sbírejte, zdarma dostáváte, berte plnou
náručí…
Je stanoveno, že v potu tváře bude
člověk jíst svůj chléb. Chleba je zajisté
pro člověka dost, ale není na dosah ruky jako ovoce na
stromě. Musí se pracně vydobývat ze země. Je to
práce velmi namáhavá a obtížná,
protože neosvícený rozum je velmi tvrdá půda.
Nesnadná práce se nekoná ráda, a
proto je odkládána z času do času. S
odkládáním jsou oddalovány ony chvíle, kdy
já s člověkem všechno těžké v Zemi
konám, jej v nitru sílím, stírám pot i slzu
z očí, jdu s ním jako matka a svou péčí a
ochranou jej skrývám v bezpečí.
Ne každý čas mne uvolňuje pro
člověka. Cesty vesmíru jdou od Země dál, a
já po nich odcházívám, kam mne Otec jako
strážce všeho velkého i malého volá.
Duchovní chléb je
zvláštní síla, z níž duše bere
schopnost dobře řídit život, aby byl v souladu se
životem mým. Stane-li se takovým, pak z toho plynou člověku
věci nádherné. Počne se vnitřně
rozvíjet, nabývá netušených schopností,
vnímá Boží světy a účastní se
tvůrčí práce Otcovy i v nadzemských
sférách.
Soulad lidského života s mým má
své krásné obrazy, v nichž vyzařuje
duchovní zářivé světlo. Život
spojený s mým je proto nejen pro blaho toho, kdo jej
prožívá, ale i pro zduchovnění celé
Země a její zkrásnění. Ke kráse se i
já rád přibližuji, i moji andělé. Jsme-li
si všichni láskyplní blízcí, ohně zla
Země pohasínají, vonné vánky Ducha
Lásky tiší bolest ohněm ožehlé duše i
těla. Tak člověk člověku mírní strasti
mou Mocí, naplňující jeho život mnou.
Mám všechno, co člověk
potřebuje pro rozvinutí duchovního života. Mohu
dát vše a také dávám. Nechci však, aby on
duševně zahálel a čekal, až mu
uštědřím jako žebrákovi milodar.
Požaduji na něm namáhání pro jeho spásu,
aby on pracoval a já mu pomáhal.
Vím také, proč tuto práci
vyžaduji. Člověk je pro duchovní činnost
nadán. Má vlohy duše, rozum i myšlení, tělo
k potřebným úkonům slovem i skutkem vyjadřovat
stav své duše, že ona dobro hledá, je chce a
vyvíjí. Nežádám nemožné, ale jen
to, co je v lidských schopnostech a možnostech.
Člověk na Zemi neví, co je do jeho
duše vloženo, a proto v sobě nic velkého a svatého
nehledá. Já mu to však připomínám.
Odkrývám jeho hodnotu ukrytou pod tělesností, pod
zjevem a stavem života slabého a pomíjejícího
jako noc a den. Mé připomínky jsou s lidstvem od jeho
prvního myšlení na Zemi až po tuto hodinu.
Znějí Zemí jako můj přísný i
láskyplný hlas. Znějí dlouho a vytrvale, že
už je slyší i kamení a skály na dně
moře. Jen lidé nedbají Toho, kdo jim říká
věci nemilé a žádá od nich zastavení v
cestě za hmotou.
Dlouho tiše napomínám, obracím ze
všech stran ty, kteří mají na očích
hmotné pásky a v uších zvuky světa, pro
něž neslyší řeč o věcech, které
jsou jim dány jako život, jeho cesta do budoucnosti bytí,
až Země pomine.
Nyní však měním své
postavení. Nejdu již za nedoslýchavými,
neobcházím nevědomé, nenabízím ruku k
vedení těm, kdo mají před očima temnotu.
Stojím na místě, kde jsou již duchovně
probuzení k novému životu. S těmi promluvím a je
napomenu nejsilnějším Slovem:
Zastavte se v pilnosti pozemské a jděte na
úhor duchovních polí pracovat v duchu! Není Slunce
nad Zemí na věky. Pracujte tak, ať vám ještě
zasvítí na vaše kroky v těle za spasením,
protože je stanoveno, že jestli se nenapraví člověk
na Zemi, zůstává dlouhý věk jako velmi
porušený v hrůzách temnot, jaké vládnou
za hranicemi Lásky!
Jen přičinlivému
požehnávám, jen pilného podporuji a
snaživému pomáhám. Vím, život na Zemi je
krátký, přeplněn prací pro tělo a na
duši zbývá málo času. Avšak z toho
mála času nesmí být promarněna jediná
hodina. Vždyť proto jde člověk žít
tělesný život, aby na Zemi rozvíjel duši, povznesl
ji ke mně a odevzdal mi ji jako dobrý pracovník své
dobré a již hotové dílo.
V tom je právě velikost zemského
života, když za těžkých podmínek a při
nedostatku času si člověk umí vydobýt
duchovní chléb.
Chléb duše je síla, kterou hmota
nemá, ale já ji mám v největší hojnosti.
U mne ji každý musí hledat a dát mi najevo, že
si ji žádá. Čím směleji a
upřímněji touží a na mé srdce stále
jemně myšlenkou i slovem ťuká, tím rychleji a
bohatěji dostává žádané, jímž
duše roste a rozkvétá jako růže dobře
pěstovaná, stále zalévaná k radosti mé
i k potěšení andělů.
Říkám-li, že
snaživému pomáhám, pak velmi vyzdvihuji lidské
přičinění. Určuji je za činitele, bez
něhož není uznán žádný vysoký
stav jako takový. Postranní cesty nemiluji a
přehlédnu každou, jíž se člověk
snaží usnadnit si těžký zápas se
vším zlem o svou dokonalost, obejít
přísné podmínky spásy.
Přičiňujte se, vezměte na sebe
břemeno nesnadnosti duchovních snah na Zemi. Budete
záslužně žít, protože i jiným
duším takto pomůžete v zaostalém, hrubém
stavu nesoucím i do budoucna těžké obtíže a
dlouhé cesty utrpením.
Zasloužíte si tím jméno Kristův
služebník a já vám je rád dám. Jako
všichni služebníci Boží vstoupíte do
řad andělů a budete slyšet mé Slovo, vídat
mě tváří v tvář. Odtud vás povedu
až k výšinám Ducha, kde je radost, krása a
mír i při velké práci tvůrčí pro
celý vesmír.
Myšlenky na mne jsou počátkem
velkých věcí u člověka, prvním krokem na
cestě do Nebes. Jak na ně nemám čekat a
toužebně je vyhlížet? Záleží-li
vám na někom z lidí, nesledujete pozorně jeho
život? Jistě se radujete, dosáhne-li úspěchu a jde
dobrou cestou. Tak i já stále pozorně sleduji lidský
život, neboť mi velmi záleží na člověku.
Raduji se, jde-li ke mně, a neohlíží se na mínění
světa.
Cesta ke mně je vždy vybočením z
řad lidí jdoucích do širokých bran tam, kde
není požadováno sebezapření a pokorné
přijetí kříže pro spásu svou i bratrů.
Radost mám nad tím, kdo přijal těžké, aby
zakrátko byl lehký, volný jako pták, je
oprávněná a já na ní stavím pro ono
krásné lidské počínání
celý nový, lepší svět zbavený
těžkostí.
Kdo myslí na mne, na toho myslím i
já. Na koho začnu myslet, začne se měnit k
dobrému. Mé myšlenky jsou naplněny Moudrostí a
Láskou. Proto s mou myšlenkou na člověka jde souběžně
péče o jeho život a jeho budoucí osudy, aby se brzy
uklidnil, duši posílil mou Láskou, ve které je pro
něj vše.
Milující touží, aby milovaný
byl obklopen tím nejlepším, co život má.
Má Láska k člověku touží, aby byl brzy v
mé blízkosti, kde mu bude dobře. Na věky přestanou
mu obtíže, s utrpením vyhasne i oheň, do
něhož už nic není dáno k hoření. Tak
dlouho již toužím po vyhasnutí lidského neklidu
a bolesti!
Lze nabízet pomoc tomu, kdo ji stále
odmítá, chléb podávat tomu, kdo není
hladový? Je možné nabízet pohár vody,
když o něj nikdo nežádá a žízeň
vůbec nemá? Kdybyste takové věci činili,
neřekli byste jedné chvíle: Já bláhový,
co to dělám – nemarním čas? Půjdu
raději dát chléb hladovým, vodu
žíznivým a svou pomoc tomu, kdo o ni stojí a o ni
žádá; budu pak užitečný a
nepromarním čas…?
Ani já nedávám lásku srdci
chladnému, které o ni nestojí, ji si
nežádá; nedávám moudrost tomu, komu
stačí zemská vzdělanost a jiné nehledá.
Těm, kteří jsou nerozhodní a
váhají, mají-li jít ke mně pro Moudrost,
prosit o mou Lásku, spokojujíce se povrchní láskou
lidskou a povrchní moudrostí světa, dám jen tolik,
kolik žádají a jak se chovají ke mně v
myšlenkách. Beze mne zůstanou v polovině cesty, kam je
uvedla vzdělanost pozemská.
Avšak horliví v dobru, lásce a oddanosti
dávno je předejdou a budou v míru spočívat
tiše a bez bolesti, když tito vlažní, lhostejní a
mně dalecí teprve vykročí dál a ještě
v obtížích, které dávno už měly
být překonány a uzavřenou kapitolou.
Mé cesty jsou vám neznámy.
Nechci však, aby tomu tak bylo i nadále. Neznalost zaviňuje,
že se lidé nesnaží spojit své cesty s mou. A
přece je nutno, aby lidské cesty vplynuly v mé jako
malé praménky vody v řeku připojením se ke
mně celou duší.
Dokud se ke mně nepřipojíte, půjdete
vnitřně sami a v duševním osamění
smutní, bezradní a zmatení problémy života
svého i celého světa.
Půjdete-li však životem se mnou, všechno u
vás se změní k dobrému. Nebude
bědování nad těžkým životem. Ve
mně naleznete nejkrásnější Lásku, nejvyšší
Dobro – svého Boha, který vás
střeží otcovsky i mateřsky, je vám bratrsky
blízký a provždy silný ochránce.
Kdo vás má vést k mým
cestám, vysvětlovat jejich směry a jednoznačně
prohlásit: Pán váš jde tam a tam. Jděte rychle,
ať Jej dostihnete a jste Mu stále po boku. – ?
Ani svatá Písma vám plně
neobjasní, kam jsem přenesl své cesty, kde a zda dál
se s člověkem a pro něj lopotím. Svatá
Písma ještě mnohé tají a jejich hloubky
člověk dosud neobjevil i když v nich čítá
každý den. Jsou mu zastřeny až do mého příchodu
k vám, kdy dám poučení, vyučím lid a on
porozumí i Písmu; vstoupí mu do mysli to, co
dříve neznal, co mu bylo vzdáleno.
Ale porozumí lid v nitru oživený,
otevřený dobru. Takový si uvědomí své
duchovní bytí, které s tělem neumírá,
je částí mne.
Svaté cesty nevyhovují tělesnému
rozumu. Zdají se nepřirozené, nemožné a k
neuvěření. Jen ten, kdo uvěří, že je
duch, může pochopit tajemství věcí
přesahující hmotný život. K takovému
mluví slova Písem, jej oživují. Písma
mluví a člověk se ptá: Co znamená tato
řeč?
Ano, divnou řečí mluvili ti, jimž bylo
dáno mluvit o Bohu a věcech budoucích, které se
teprve stanou. To proto, že lid je příliš
hříšný, propadlý hmotě. Slovo jasné
pravdy je svaté a dává se jen svatému. Kdo byli
svatí, k těm přišlo a dalo jim hluboká
poučení. Oni je sdělovali dále, ale jejich slova dosud
čekají na lidské pochopení.
Jinak chápe člověk
hříšný a jinak rozumí člověk
svatý. Co je svatému jasné a pochopitelné, to je
hříšníku záhadou i nepravdou. Svatý je u
mne, hříšný u světa a ducha temnoty. Stojí
na opačných stranách nazírání.
Ten, kdo je u mne, zajisté mi dobře rozumí,
protože jsem mu blízký. Kdo je ode mne odtržen a
vzdálen, nemůže mne slyšet jasně a s
pochopením. Proto ti, kteří jsou daleko ode mne, vždy
žili jakoby má slova neslyšeli, ať jsem mluvil cokoli v
přísnosti či zaslibující
Lásce.
Jak bylo, tak je – lid se nezměnil k dobrému.
Je dál propadlý temnotě. Boží Slovo k němu
nemůže, a proto je neznalý toho, co zjevuji jako život
ducha, jeho osudy, práce a úkoly. Je-li nevyučený,
nemohu jej přijmout do služeb k přímé
spolupráci. Nepřijímám-li jej já, je ve
službách zla a rozmnožuje je na Zemi. Škodí
mému dílu i sobě, lidem a všemu na Zemi i na Nebi.
Pravím: Až přijdu,
vyučím lid.
Kdy
to bude? Mnozí mne čekají v ten či onen čas,
jiní hledají znamení v zemském i
hvězdném dění, kdy přijde Pán k soudu
světa.
Nikdo s určitostí neví, kdy přijdu,
protože ze Země nelze nahlédnout do kosmického pohybu
věcí, na nichž má člověk jak vinu tak
zásluhu spoluvytvoření.
Dívám se na svět shůry a jen tak lze
vidět příhodný čas, kdy člověk už
nebude moci dál, ani více konat dobro i zlo na Zemi.
Ani lidé nejsou připraveni na můj
příchod, protože nečinili tolik dobra, kolik mají
přikázáno.
Přicházím k těm jedincům,
kteří si již duši očistili, zjemnili a naplnili
láskou. Těm dám vyšší poznání
a chápání. Budou přímo vyučeni Duchem ve
svém vědomí. Nebudou-li mě sami slyšet ve
svém srdci, vyučím je těmi, kteří mě
již slyší.
Tak bude porozuměno všemu, co bylo dříve
mluveno a psáno o mně i o člověku.
Nahlížím do lidského srdce
a zkoumám, kdy je vhodný čas mého
příchodu v ně.
Vy, kteří čistého stavu duše
dosahujete, vězte, že příchod Páně je pro
vás blízký, že již začal svou cestu
vaší myslí k jejímu osvícení.
Vy, kteří si uvědomujete svou velkou
nedokonalost, usilujte již, abyste byli čistí od zla co
nejdříve, abych mohl i k vám přijít, vás
posvětit a obnovit, přijmout do svých služeb a dát
vám svou Moudrost i Lásku. Dosáhnete-li těchto
posvěcení, budete schopni jít se mnou společnou cestou
za nejvyšším cílem, který jen já
znám jako život budoucí, jeho blaha i
tvůrčí díla věků.
Znovu připomínám a
zdůrazňuji potřebu čistoty duše. Bez ní nelze
do výše nebeského života. Čistota duše je
svatá věc, a protože jí na Zemi není, je potřebí
ji do Země vkládat. Kdo ji tam má uvést,
není-li v duši člověka? On formuje život Země a
dodává smysl jeho dění. Duchovní hodnota a
vyšší krása života vycházejí jen z
nitra člověka.
Jaký obraz života může dát
člověk nízký a hrubý, tvrdého
myšlení, chabého vědění a bez lásky?
Jaký je sám, takový život zobrazí a
položí druhým v cestu radost i velké utrpení.
Jemní, moudří a vnitřně čistí
lidé změnili by zakrátko Zemi v ráj.
Změň se, člověče, a bude se ti i na
Zemi krásně žít. Vstoupíš-li na
úroveň lásky, budu s tebou mluvit v jasném
dorozumění a ty se budeš jak bezstarostné
dítě těšit na příští den.