Je
bolestné mluvit o životě krásném, je-li lidem
Země vzdálený, ba téměř nedostupný.
Lidé
prosí: Pane, dej nám život pokojný, dopřej
nám mír, uveď nás do spásy, uděl
nám své milosrdenství!
Odpovídám:
Ve vašich rukou je toto všechno, zač prosíte. Avšak,
žel, vy sami zabraňujete, aby všechny krásné
věci vstoupily do vašeho života a v něm trvale zakotvily.
Dokud se v
nitru nezměníte, nebudete usilovat o svou dokonalost, marně
budete volat i po míru a pokoji. Vstupuji jen tam, kde je
usilováno o mír a odpuštění, kde láska
není jen vzácným hostem v srdci, ale je v něm
vším. K takovému srdci plynou náruče milostí,
sestupují celé hory lásky. Nelaskavému srdci se
vyhýbají i andělé.
Můžete
říci: Andělé nemají tolik lásky jako
máš Ty, Pán a Bůh náš. Ty
můžeš dát třeba i
hříšníkům, pomoci vždy a všude.
Komu
však nedají andělé, nedám ani já,
neboť oni jsou prostředníky mých darů
člověku. Oni jsou se mnou jedna Láska, jedna Moudrost, jedna
Vůle. Dobře vědí, že nečisté srdce je
sídlem duchů temnoty a kde jsou tito, tam nemůže
vejít anděl lásky, jako oheň do vody, ryba na břeh
bez porušení své formy.
Chcete-li
abych vám pomáhal, vyčistěte dokonale své srdce
od vší temnoty a já vás zahrnu vším, po
čem toužíte: milosrdenstvím, pokojem, láskou i
pomocí. Váš návrat k Otci se stane
skutečností radostně a plně žitou. Může si
člověk přát větší odměnu za to,
že usiloval denně v sobě rozsvítit světlo
lásky v čistý, silný plamen?
V
čistotě duše mám zalíbení. Jestliže
jí dosahuje, nazývám ji pannou. Je-li pannou, je i
nevěstou. Nezaslouží si nevěsta lásku a
nejkrásnější ozdobení? Ano, zaslouží
si lásku, protože je krásná a neporušená.
Budete-li krásní a neporušení, zasloužíte
si velkou Lásku ode mne i od Otce.
Přemýšlejte
o tom, co je čistota duše. Učiňte si ji velmi
žádoucí, nejvyšší potřebou
života. Tento obraz si zamilujte a vložte si jej do
vědomí i do srdce. Vytvořte v sobě stav bez
hříchu a zlo si neumějte představit. Vstupte v
plné dobro a jím tvořte svůj nový život.
Starý člověk je duše hřešící.
Nový člověk je duše čistá.
Jen tento
nový člověk je můj syn, syn Boží, jejž
miluji, s nímž sdílím všechno jeho a on se mnou
své i mé. Jej mohu oslovit: služebníku
věrný – pomocníku můj – můj
příteli – můj drahý bratře…
Pokud
si nezamilujete čistotu duše jako matka dítě,
člověk své nesnadné, ale již vykonané
dílo, nelze vám pomoci ani v práci pozemské,
která má své obtíže, protože je
součástí procesu vašeho obrození cestou bolesti.
Bez přímé pomoci mé zvětšuje se její
nesnadnost.
Budete-li
však usilovat o čistotu své duše jen z nutnosti a
povinnosti, nebude ve vás celá a dokonalá. Práce z
donucení nemá ochotnou účast srdce, a co bez
něho je činěno, nemá trvalý úspěch a
zdar. Jen touha po dokonalém stavu urychluje jeho vývin,
takže může být dosažen již v tomto vašem
životě.
Jak
však probudit touhu po duševní kráse, je-li k ní
lhostejný vztah? Volejte ke mně:
Pane, pomoz
mi, rozteskni mou duši po Tvé blízkosti, po všem
krásném, co duši k Tobě vede a dovede.
Proste o
touhu duše a já pro upřímné prosby vám
obměkčím srdce, zjemním je a cele očistím
dobrým úsilím, které ve vás rozvinu a
provždy upevním, Pak začnete hledat cesty tiché a
čisté, po nichž se ubírá člověk
svatý, na ně vstoupíte a stanete se na nich poutníkem
vytrvalým i šťastným vědomím, že
dochází k cíli.
Chcete-li
mít to, co vám chybí, obracejte se ke mně. Nechci
vás vidět jako vnitřně chudé, duchovně
nevědomé. Chci vás ukázat všemu tvorstvu jako
vzorné, dokonalé syny, jejichž život je podoben
mému, aby všichni si vás vážili a ctili,
sledujíce váš krásný příklad
života, hodný následování v
úsilí a přímém činu obnovit krásu
duše, která uvadla jako květ bez vody nebo ve vodě
staré.
Trvale
stojím nad lidským životem a sleduji jeho cestu, ať jde
ke mně nebo mě míjí pro velké zlo v ní.
Nikdy vám neřeknu: Co je mi po vašem životě,
lidé, sami jste hřešili, sami se očišťujte od
vin.
Láska
nikdy nezhrdá a tvrdě neodsoudí. Hřích mě
oddělil od lidí, jejich zlý život mě zadržel
v pomoci jim. Přesto nejsem nikdy lhostejný k životu i
nejhlouběji sníženému, jemuž se člověk i
u svého bratra vyhýbá.
Líto
je mi, že nemohu pomoci pro lidské viny, pro zatvrzelé
ulpívání na špatných řádech
života, vládnoucích Zemi. Radost mám, jsou-li viny
usmířeny a vyrovnány v bratrský vztah
vzájemných pomocí. Rozmnožujte tuto mou radost a
já vám ji stonásobně vrátím v
osudových chvílích, kdy vám je těžko v
rodině, národě i na celém světě.
Prosí-li
mne kajícník a lítostivě volá: Odpusť,
Pane, mé viny – začíná u něho
proměna. Skloním se k jeho duši a jako na dlaň
položenou ji prohlížím do každého
záchvěvu myšlení i slova. S mým zájmem o
ni přichází k ní ono vzácné, co
dává jen Otec: odpuštění vin. Na
člověku pak záleží, aby nabylo platnosti jeho
upřímným pokáním.
Říkám
vám: Nebudete-li usilovat a pracovat pro své
očištění a obrácení ve své duši
pilně, snaživě, upřímně a vytrvale,
nedočkáte se ani po smrti těla odpočinku a klidu.
Kdo tuto
stanovenou práci neukončí se zdarem, nechť
nečeká posmrtný život v Nebesích. Tam
vstupují jen dokonalí duchové, jimž nelze nic
vytknout v myšlení, řeči ani skutku. Nedokonalí
musí vstoupit na místa, kde jsou těžce
prožívané kárné a výchovné
procesy a utrpením se každý učí žít
dobrem a v lásce.
Pokud
člověk potřebuje kárání a výchovy,
nemůže přebývat v radosti. Kárání
duši tísní. Potřebuje-li člověk
očištění, nemůže žít tam, kde ho
již není třeba, kde je pokojná práce na
úkolech lásky a jejich vydávání všem
tvorům. Láska takto postavená je stav boží,
svatý, do něhož nelze vstoupit duši nečisté.
Toužíte-li v něm žít jako
nebešťané, musíte být dušemi bez
stínu provinění proti Lásce.
V
čem spočívá práce duše? V
přeměně nedokonalého stavu ve stav dokonalý.
V duši je stav podobný stavu nezpracovaného a
neztvárněného kamene, který leží na
cestě bez užitku. Kdyby byla duše ponechána v tomto
stavu, mohl bych ji postavit na úroveň duší
andělů, aby s nimi navázala jednotu? Sami řeknete,
že to není možné. Vždyť ona neumí
láskyplně myslet, ani jemně, ochotně a vlídně
mluvit. Jak by mohla lásce pomáhat skutky, podporovat ji v
jejím úsilí o zkrásnění života?
Pokud
lidská duše tuto činnost nevyvíjí, její
život nese malou hodnotu a může být škodlivý
jí samé i okruhu jejího vlivu.
Každý
se rád zbaví věcí neužitečných, aby
nezabíraly místa věcem užitečným. Co
já mám učinit s těmi, kteří svým
životem nejen nepomáhají, ale škodí?
Přeměna
nedokonalého v dokonalé je obtížná,
nesnadná a není ani za jeden život na Zemi hotova.
Každé zdržení v tomto úkolu,
přehlédnutí jej a oddálení, je
nebezpečím, že požadovaný úkol nebude hotov
ve stanovený čas. Otec neponechal na libovůli
člověka jeho napravení, ale stanovil čas i místo
jeho průběhu. Rozdělil jej do tisíciletí,
staletí a v nich i každému dni určil, co v něm
má člověk vykonat pro svou spásu; také
míru dokonalosti, stupně vývoje od jejího
dětství až po zralý stav moudrosti.
Proto jsem
se stal Učitelem člověka, aby žil užitečně
pro službu životu, slávu díla Boha Stvořitele a
radost Otcovu i svou.
Učitel
se namáhá, ale Jeho slova nepadají do duše toho, kdo
má být vyučen a poučen. Stane-li se tak přece,
neujmou se v ní, jako se neujme seménko v půdě
nepřipravené, nezorané. Žáci jsou
nepozorní. Tisíce věcí světa odvádí
jejich pozornost od mých slov, příkazů,
napomínání a varování.
Přísným
zákonem a řádem kázně je zabezpečeno
dílo napravení člověka a zkráceno i zastaveno
jeho bloudění vesmírnými světy a z toho
plynoucích strastí.
I
bloudění může být výchovnou školou
zkušenostmi; avšak jenom pro samo bloudění nesmí
být člověk živ neboť je součástí
díla stvoření, které neustále roste do
velikosti a má být stále
krásnější, trvalé hodnoty.
Učitel
se může vzdát své práce, vidí-li, že
jeho poučování není přijímáno s
dychtivou pozorností, že žák se nemění k
lepšímu, je lhostejný. Já se však své
práce nemohu vzdát za žádných okolností,
protože na ní spočívá budoucnost
člověka. Bez procesů obnovení, v zaostalém stavu a
jako škůdce byla by jeho existence nemožná. Neustanu.
Ještě silněji budu člověka volat do řad
duchů svatých, jej učit, kárat, připomínat
úkoly a čas pokání i napravení až k jeho
vrcholu.
Má
účast s člověkem platí i pro toho, kdo bude
opozdilcem a jako poslední na cestě návratu, žák
propadlý ve všech třídách mé školy
Lásky a Moudrosti. I on s mou pomocí zpoždění
vyrovná.
Mnohou
formou jsem učil lid s ohledem na dobu, která je a
prožívá své zápasy s
překážkami dobrého vývoje. Ty, kteří
mají mé jméno za jméno Boží, chci
zasvětit do všeho, co má člověk vědět a
konat, jak žít. Tito mají nejdříve
dosáhnout žádaných stavů a vejít do
spojení se mnou, ujmout se díla obnovy celého lidstva a
pak i tvorů nižších.
Žel
však, žel! Ti, kteří by měli stát na
místě prvním, stojí na místě
posledním, až za těmi. kteří mému
jménu nevzdali úctu. Stojí na posledním
místě svým vnitřním porušením,
které se nesnažili včas napravit, stavem, který
vyřazuje z úrovní lásky.
Zpomaluji i
zdržuji proud svých poučujících slov k těm,
kteří se postavili do posledních řad, protože
nedbali ustanovení, neusilovali o dokonalou moudrost ducha
láskyplnosti. Obracím se k hledajícím
dokonalé spojení se svým Bohem, činíce pro
ně vše možné v duši, těle a ve
stanoveném čase.
Volám:
Pojďte
blíž a ještě blíže ke mně, směle a
odhodlaně, protože na váhání a
prodlévání jinde není čas. Ne do
staletí, ale jen do roků je vložen čas, který
vás má zastihnout u mne a v jednotě s mou záchrannou
činností pro celý svět.
Buďte
dychtiví mého Slova, vy toužící po svém
osvícení jím. Slovo Boží dávám
srdcím a duším v mé blízkosti bez
rozlišení.
Nerozlišuji
formy, které si jejich víra dává. Jen život
rozlišuji podle jeho obrazu světla nebo temnoty, jak je
tvoří myšlení a cit. Ten, kdo věří,
že Bůh je a jde pokojnou cestou v dobru, lásce a oběti,
je pozván, aby vstoupil do řad těch, které
vyučím a povedu ve jménu Slova, ve jménu Ducha Pravdy
cestami krásnými a vysokými, jakými jdou
vesmírem nejvyšší, nejmoudřejší
duchové k práci blahodárné, k blahu svatých.
V
mém Slovu přichází poučení pro život
pozemský. To je však úvod Slova Učitele. Země je
přípravou na život vyšší. Proto na ní
a pro ni mé Slovo nekončí své poslání.
I v dalších cestách budou stát mé
školy Moudrosti, mé svatyně Lásky.
Neprokonáte-li však první
stupně duchovního vědění zde v pozemskosti,
neotevře se vám škola vyšší,
nepostoupíte dál. Ale této úvaze nelze
dopřát místa v mysli. Co zákon
žádá, musíte naplnit, v hodině stanovené
se vyučit, projít zkouškou a se mnou vystoupit výš
a dál.
Pro
mé vyučení vás musí být
náležitá příprava,
spočívající v prokonání mnohých
zkoušek. Každý vyučovaný dostává
vysvědčení o své pilnosti a chování. I
já je na vás žádám, abyste se
osvědčovali jako pro mne připravení, zralí
znát více z mého i vašeho působení i z
tajemství bohočlověka.
Každá
tíseň na vás klade odpovědnost, protože jí
jste zkoušeni v trpělivé lásce, pravé
víře a stálé naději, i v tom, jak chápete
své poslání následovat Krista.
Následování
mne je cesta daleká. Pozemský život je na ní
jedním krokem, ale tak závažným, že bez jeho
prokonání nelze vůbec pokračovat na mé cestě
kdekoli a kamkoli jí jdu dát Světlo, Lásku a
krásu životu a Boží mír.
Dlouhá
cesta je jen pro vytrvalé chodce. Buďte vnitřně
silní, abyste mne mohli následovat. Získejte
pozemským životem pro ono putování se mnou
nejlepší vysvědčení.
Každé
pracovní úsilí k dobru člověka má mou
skrytou podporu a požehnání. Práce duši
posvěcující vrací jej Otci. Nejmilejší je
mi a mnou vysoce ceněno je snažení, připojit k
lidským věcem věci Boží, do nich lidství
zcela vsunout a tak mu dát to nejlepší a nejvyšší:
poslání zjevit člověkem Krista nejen v oběti, ale
v činnosti bohumilé, naplňující Zemi
účelnými a krásnými tvary hmot, dobrým
řádem soužití a lidské spolupráce a
mírem božím.
V tomto
lidském jednání a činech je paprsek radosti pro mne.
Jím vyvstává pramen Síly a Moci Boží,
který ze mne vyjde a plyne k člověku jako jeho
znovuposvěcení.
Člověk
si sám nemůže posvětit život, ale může jej
učinit hodným posvěcení tím, že jej
naplňuje duchovními myšlenkami a city, jimiž duše
krásní jako v jarním čase příroda.
Láska
Boží posvěcuje svou tajuplnou svatostí život
jí zasvěcený a věnovaný. Rozhodnutí zasvětit
život lásce, musí vyjít z člověka. Ten
jí musí věnovat místo v sobě i tam, kde lidsky
působí, na ně ji přenést a postavit do středu
své pozornosti jako nejdůležitější věc
života, předpoklad dobra svého i všech,
zabezpečení krásné budoucnosti v domě Otce.
Čekám
na toto rozhodnutí člověka mnoho tisíc let. Ale
blíží se hodina, která ukončí mé
vyhlížení spěchajících s láskou k
Lásce nejvyšší. Je to chvíle stanovená od
počátku rozdvojení, kdy se láska člověka
oddělila od Světla a tak vytvořila dlouhou noc spánku
duší. Čekal jsem dlouho, než byla probuzena ta
spánkem zemdlená. Probuzený, bdělý,
vědomý zajisté ví, co je třeba činit, aby
prozahálené bylo nahrazeno a nutné dílo včas
hotovo.
Hledáte-li
dosud svou radost a štěstí v cestách světa, budete
ještě dlouho žít bez nich a v nářku na mnohou
bolest duše a mnohá tělesná trápení. I
když věci světa mají svou důležitost, já
přece do nich nepoložím plnou spokojenost člověka.
Nebuduji
hmotu pro stálý domov člověka. Nebude nikdy zahradou
odpočinku, obrazem ráje. Proto nevkládejte do ní
srdce, a rozumu jen tolik, aby i v něm zůstalo dost místa
myšlenkám na mne, na vyšší krásný
svět Krista.
Těší-li
člověka věci těla víc než věci duše,
ten se ode mne ani ve svých těžkostech nedočká
útěchy. Nechť náruč světa utěší
toho, kdo do mé nespěchá. Když však léta
člověka vedou ke hrobu a utrpení duši
svírá, je slabá a marná světská
útěcha.
Pozdě
je rozpomínat se na mne na sklonku života. Kdo na mne nemyslel ve
svěžesti těla, toho v jeho stáří
nepotěším. Troška pozdního vzpomínání
nenahradí ztracený čas, kdy na mě nemyslel,
zapomněl na duši, kdy si dětsky hrál s věcmi
světa.
Kdo
z lidí může vědět, jaká je pravá
Láska? Z ní je na Zemi znám jen jeden její paprsek,
jeden lísteček té nádherné stolisté
růže, která zdobí andělský svět.
Milujete-li
pravou láskou, jste moji synové, na kterých však
žádám stvrzení tohoto vysokého stavu.
Požaduji, aby nejen v srdci milovali, ale přímým
zjevným skutkem pomáhali i všem zlým tohoto
světa, velkým dobrem překonali zlo a tak se nalilo tolik vody
do jeho ohňů, že by je neroznítil znovu ani silný
vítr myšlení mnohého nešlechetníka.
Ve zlu
spočívá nebezpečí nejen pro život
váš, ale pro celý hvězdný svět. Zlem se
vychylují i nebeská tělesa ze stanovené dráhy
a všechna volně vířící hmota se seskupuje
do nežádoucích tvarů bez vnitřní
soudržnosti mé Vůle. Není-li jí, vše se
rozpadá a dští zkázu a tak hrůzy katastrof.
Proto
vás varuji, proto opakuji stokrát a po tisíc let ona
tvrdá, ale nutná slova:
Přikazuji vám – střezte
se zla!
Držte
se mne, držte pevně, vy, kteří jste mě nalezli jako
Lásku. Stůjte pevně na místě, které jste si
draze vykoupili mnohým utrpením pokání a
napravení, trvajícím již dlouhý čas.
Držte
se mé vůdčí pravice. Ona vás
podpírá a posiluje, vede dobrem k Dobru. Vy sami se jí
však musíte chápat. Já vás, velmi
slabé, svou Vůlí držet nemohu.
Má
pravice by zajisté udržela celý svět jako
lehoučké peří; avšak řád vašeho
napravení žádá, abych na vás nepůsobil
Silou a Mocí Vůle, ale v Lásce trpělivě
vyčkal, až se sami udržíte nad zakalenou vodou, z
ní i sami vystoupíte ke mně na pevný břeh
světa Božího.
Pevná
víra vás drží u mne. Pevná naděje
vás staví pod mou ochranu a láska přímo
vsunuje do mé pravice pevně vůdčí i mateřsky
láskyplné.
Hledáte-li
cestu ke mně, buďte opatrní, bedliví znaků,
které ji jasně projevují. Některé způsoby
starých dob se obnovují – dobré, i klamající lid. I prorokování a
hlásání duchovních nauk formou starodávnou i
přizpůsobenou tomuto času. I mé jméno bude mnohými
dáno do znaku jejich škol.
Důrazně
však připomínám:
Za slovy o
víře, o lásce, hledejte jejich skutky. Kde jich není
nebo pořídku a hlasatel sám oběť vlastního
života nekoná, moje účast na jeho moudrosti je jeho
osobní představou, nikoli pravdou.
V
každém vážném čase naléhavých
úkolů spásy posílám proroky a duchovní
učitele lidu. Avšak i odpůrce mé cesty
posílá k lidem své posly víry, aby vnesli
klamné představy člověku o cestě jeho
spasení. Víru podporují i naději
dávají. Skutky obětavé lásky však
neznají. A to je dostatečný důkaz, kde stojí a
kdo jsou.
Já
učím věcem pro tento čas
nejdůležitějším. Nezaměňujte tyto
věci za jiné. Žijte svatě a tento vysoký stav
vás dovede k poznání mnohých tajemství.
Najdete v
sobě i slovo učitele i pravého proroka. To se však
ozývá až na úrovni boží lásky.
Dává moudrost a dokonalé vyučení, až se
člověk sebe vzdá a mne do sebe přijme jako jednajícího,
jako myslícího duší člověka.
Láskou
měníte svou lidskou tvář, nabýváte zjevu
anděla. Stanete-li se anděly mezi lidmi, zjevím vám
sebe. Nejdříve jako Ježíše, a pak, až
více rozvinete služby lásky, jako Krista Moci
Boží. Ta vás zvedne k Bohu a od Země navždy
oddělí.
Radostí
je mi člověk, který do srdce ukládá mé
Slovo
jako drahocennost svého života.
Buďte mou radostí a já vás
utěším vždycky pomocí ode mne žádanou
v tichosti srdce i modlitbou.
Podle duchovní inspirace přijaté od
Krista napsala
ã
Božena Cibulková, 1952 – 1972.
Odevzdejte
mi to, co mi patří; dejte mi zpět srdce člověka.
Pokud mi je dáte jen z malé části nebo z poloviny,
mnoho se ve vás a na vašem životě nezmění.
Dál zůstanete nedokonalými lidmi. I když ze Země
odejdete, znovu budete souženi.
Jen
dokonalé odevzdání lidství v mé ruce pro
jeho přetvoření zajišťuje vstup tam, kde je blaho,
protože tam působím a přebývám jako Otec a
Matka s rodinou milovaných synů a dcer.
Čím
jsem vám blíž, tím lépe si rozumíme,
důvěřujeme si navzájem. Já vám, že
budete brzy dokonalí, a vy mně, že vám pomohu stavět
a budovat vnitřní život, krásnější
než byl zlatý jeruzalémský chrám.
Přicházím
k vám z několika stran, i odkud nečekáte
vzácné hosty, kde je všední prostá strana
života a mnoho práce k zachování těla, aby
žilo, nezemdlelo bez chleba.
Chci
vidět všechno lidské, kolik z toho bylo pro bolest a pro
meškání duše, aby nemohla myslet na mne a věnovat
se svému zušlechtění, žila jen pro holé
nutnosti jako kuřátko pro hledání zrnka.
Chci
vidět i boží věci, protože dost dlouhý
čas dostal člověk k tomu, aby si je na Zemi vytvořil a
sobě podal jako lék pro nemoci, jako sílu duše,
vznešené myšlení.
Lidské
nacházím na každém kroku mé cesty k vám
a je mi jako množství trav všech údolí a
strání. Což není u vás, lidé,
místo pro vzácné květy a bohatě plodné
stromy, víry v život Boží, tak nepodobný
zemskému strádání?
Jak
velká práce nastala mně i vám! Vždyť
nadešel čas obnovení toho, co se ve vás porušilo a
ztratilo svou krásu a svatost zlem poskvrněným životem.
Vy beze mne nemůžete dosáhnout ztracené ani obnovit zničené,
zlé přeměnit v dobré a svou vinu nahradit
záslužným životem, nebo přeměnit smrt v
nový život.
Kdybyste i
neustále prosili Otce, aby vám pomohl a dal, co jste ztratili,
přece On nic nečiní beze mne a vám beze mne
nedá. Kdo nevěří v Syna, sám a beze mne
hledá Boha, bude dlouho hledat pravou cestu, dlouho usilovat a
zušlechťovat svou duši, aniž se dočká
dobrých výsledků.
Ale ten, kdo
uvěřil, že mne Otec učinil prostředníkem
všeho přicházejícího k člověku od
Boží Lásky a Moudrosti, že mi jej dal do rukou a
řekl: hle, služebník Tvůj i syn Tvůj, pro něj a
s ním spolupracuj a uveď jej znovu v ráj – kdo tomu
uvěřil celým srdcem a mě k sobě volá: Pane
můj a Otče můj, můj Učiteli i Bože – ten
má pravou víru i naději a může se těšit
na nový, krásný a pokojný život.
Může i nyní žít pokojně, byť mnoho
protivenství, nepřátelství, tíže a
námahy i různých bolestí naň doléhalo v
jeho životě.
Vy
jste moji a já jsem váš. Otec nás spojil navždy.
Vy jste dáni mně a já vám. Proto mé Slovo pro
vás je Slovo Boží a má Láska je vám
Láskou Boží. Co mluvím k vám já, je
mluveno Otcem. On mi vás dal za syny, abych se o vás staral jako
Otec i jako Pán váš i Bůh váš.
Vy
věřte mně a já budu tím, čím jsem
člověku: budu vám Otcem i Pánem, budu Bohem
dobrým, který se vždy smilovává a
nenechá bez pomoci toho, kdo v Něj uvěří a na
Něj vloží starost i péči o své cesty,
osudy, celý svůj život.
Jste-li
vy moji a já váš, může být jinak mezi
námi než je dětem s rodiči a jim s dětmi?
Není možné jinak než milovat jeden druhého,
působit si radost, dorozumívat se, navzájem myslet na sebe v
dobrém a těšit se na ten den, kdy se sejdeme
tváří v tvář v jednom domě u
společného stolu.
Není-li
tak dosud mezi námi, pak žel – ó, žel. Vy ani
já nejsme spokojeni, neradujeme se ze života, protože
není radosti tam, kde je velká vzdálenost mezi těmi,
kteří patří k sobě, mají žít ve
vzájemné lásce, ale je mezi nimi přehrada, pro
niž k sobě nemohou.
Přehrada
mezi mnou a vámi je nebetyčná jako hora, velká jako
moře a k nepřehlédnutí pro poušť, po
níž nelze putovat.
Kdo
vytvořil tuto přehradu? Kdo nás takto rozdvojil a
vzdálil od sebe, že nemůžeme jeden k druhému,
že vy mne nevidíte, a proto těžko
věříte, že já jsem váš Bůh i
váš Otec?
Přehradou
mezi námi je vaše porušenost, váš odklon od
života lásky. Pokud budete trvat v porušení
nešlechetným, tvrdým a hrubým myšlením i
citem, bude mezi námi velká vzdálenost a vy mne
nepoznáte a já nebudu moci k vám mluvit tak, abyste mne
přímo slyšeli a přesvědčili se, že jsem, a
poznali, čím vám jsem nyní i na věky
Ačkoli
jste ode mne vzdáleni, já přece o vás vím,
vás stále vidím, vždy slyším
každé vaše slovo. Vy mne však nevidíte,
neslyšíte můj hlas, nevnímáte srdcem jeho rady,
poučení.
Těžko
je vám i mně. Mně proto, že vás vidím v
mnoha obtížích a přímém utrpení, nedokonalé,
ba i hříšného myšlení a
cítění. Slyším vaše slova, která
jsou mi k žalosti, protože svědčí o srdci
naplněném světem, jeho žádostmi a zájmy
tak, že mu nezbývá místa ani času pro
myšlení a city duchovní, spojující
člověka se mnou a s celým Božím světem i
nebeským životem. Těžko je mi, že nejste
takoví, jakými máte být, abyste poznali
vyšší, krásnější život.
Vám
pak je těžko proto, že nemáte u sebe Pána
svého, Přítele a Otce, který by vám
pomáhal, uváděl vás do pokoje a radosti, dával
okoušet své Lásky.
Smutno
tomu, kdo žije v osamění. Vy žijete v osamění
i když kolem vás je hlučno a jste uprostřed světa
plného lidí, jejich zmateného, těžkého
života. Vaše srdce samo nemá v sobě radosti a je jakoby
bez života. Ožívá jen tehdy, když na vás
mluví lidé a vy promlouváte k nim. Jste-li v tichu, srdce
vaše se neozývá, svým citem je ještě
němé.
A přece
vaše srdce je velký dům, v němž je možné
přebývat a v něm prožít
zvláštní, milý, tichý a krásný
život. To však je možné jen tehdy, vstoupí-li do
srdce víra ve mne a ono se vroucně přilne ke mně,
neviditelnému a tajemně skrytému.
Tehdy se
lidské srdce probudí k duchovnímu životu.
Zrodí se v něm jiné myšlenky a city,
ubírající se neznámou tajuplnou cestou za mnou do
duchovního světa, do života, který je pro
člověka na Zemi velkým tajemstvím, ale krásnou
skutečností.
Tyto
myšlenky na mne upřené začnou oživovat srdce a
člověk ten poznává, že není ani v
největší samotě sám. Poznává,
že já jsem všude, a proto i tam, kde je člověk.
Tímto vědomím se potěší a není v
něm více osamění ani opuštěnosti,
protože duchovním myšlením a citem se navždy se
mnou spojil pro všechny cesty životem.
Srdce
vaše – stánek můj. Není však jen mým
stánkem, ale i vaším duchovním domem, který
nelze porušit tělesnou rukou, spálit zemským
ohněm, zaplavit potopou.
Vy ani
nevíte, že takový dům máte v sobě.
Upínáte svou pozornost jen na ty domy, kde bydlí vaše
tělo. A přece je nutno se odvrátit od těchto
nestálých zemských příbytků a hledat
nový dům, v němž byste žili i když tělo
pomine a Země zmizí.
Nemůžete
se zcela odvrátit od zemského domu, pokud máte tělo.
Přesto nesmíte pomíjet nejvýš
důležité věci vašeho budoucího života.
On je spojen s vaším vnitřním příbytkem,
který je vám dán. Je závislý na tom, jak
brzy svůj vnitřní příbytek upravíte,
zkrášlíte, aby v něm mohla přebývat
láska. Kde je ona, jsem já.
Příbytek
srdce zajisté nemá dveře ani okna, jaké má
zemský dům. Příbytek srdce je
zářivý, je ze světla. Je jako jemná barva,
něžná vůně, krásný, harmonii
dávající zvuk. Vaše ruce se nemohou světla
dotknout, a přece věříte, že je, protože je
vidíte. Je vám jasným dnem, sluncem ozářenou
cestou.
Musíte
však věřit i v ty věci, které nevidíte. Mne
také nevidíte a věříte, že jsem.
Věřte tedy, že jsou krásné věci, které
lidské oko nevidí, lidské ucho neslyší, mysl
nevnímá. Jen tak si porozumíme, protože já k
vám mluvím a budu mluvit právě o těchto
neviditelných věcech, o životě, jaký
nemůžete vidět a neznáte ze zemské
zkušenosti. Poznáte je, až vaše duše se stane
duší svatou a vstoupí do duchovního Světla, do
Světla mé Lásky.
Znovu
vám pravím: Mějte víru, že jsem
prostředník všeho, co Otec vám dává ve
Své Lásce a Moudrosti, v dobré Vůli pomáhat
vám.
Na
této víře postavíte všechno, co je třeba
zbudovat ve vás i pro vás ve světě i v životě
neviditelném, jaký vás učím znát, v
něj věřit, na něj se připravovat a dávat mu
přednost před každým jiným zájmem a jiným
úkolem na Zemi.
Kdybyste
neměli víru ve mne, bylo by marné vám mluvit o tom,
že jste duchové z Boha, neboť se mnou jste živí a
beze mne mrtví na věky. Já mám v rukou
váš život. Já jsem vašeho života Budovatel i
Obnovitel.
Mluvím
o vašem srdci, protože ono je částí mne. Srdce je
myšlení i cit. Srdce je vědomí života. Ne srdce v
těle, ale srdce v duši je zřídlem života. A toto
srdce je mým zájmem, k němu se nejvíce
upínám, o něm mluvím a na ně ukazuji,
protože v něm je můj i Otcův neviditelný
duchovní dům.
Můj
dům je cit lásky, je čisté myšlení
plné dobrotivosti. Kdo má lásku a dobrotivě
myslí, již v sobě zbudoval místo pro mé
přebývání a tím i působení
mé na Zemi.
Já
jsem láskyplnost života. Vidíte-li člověka
láskyplně žít a v plné dobrotivosti, pak si
dobře prohlédněte jeho podobu, neboť skrývá
podobu mou. Vnitřní podoba duše je nositelem mne a to v
té míře, kterou se dává velká
láska, soucit a milosrdenství.
Pravím-li,
že máte v sobě skrytý duchovní
příbytek, snažte se jej nalézt. Nenaleznete jej,
budete-li hledat pozemský tvar. Láska ani dobro jej
nemají. To jsou city, vydávající jen světlo a
krásu.
Hledejte
tedy v sobě světlo a krásu, dobro a lásku a naleznete
sami v sobě nový, krásný svět, o jakém
sní ten, kdo je nešťastný a touží po
radosti, pokoji a míru.
Kdo nalezl
tento krásný vnitřní svět, nalezl
věčnost života, jeho nehynoucí krásu.
V
Dobru jsem živ, v Lásce jsem živ. Proto ten, kdo mne
hledá, musí hledat tyto posvátné věci
sám v sobě i u jiných. Tím se mi
přiblíží a ke mně dojde pro spojení se mnou.
Bezpečné
znamení, podle něhož se pozná pravý
apoštol, vyznavač i učedník můj, je ono,
které se vydává životem naplněným dobrem
a láskou, obětavostí, ochotou k pomoci a ke
každé službě.
Proto,
hledajíce toho, kdo by o mně svědčil a učil lid,
utvrzoval víru ve mne, dívejte se pozorně na jeho život
a jím měřte jeho příslušnost ke mně, zda
je vskutku pravým, nebo se jím pouze domnívá
být, ač skutky jej vylučují z tohoto svatého
úřadu.
Mnozí
vyšli hlásat evangelium a učit lid. Ne všechny jsem
však vyslal já. Mnozí se sami chopili té služby,
aby je ctil svět a protože je lákala vysoká
odměna, kterou odměňuji tyto vzácné služby.
Ne
každý, kdo umí mluvit moudrá slova, je pravý,
dobrý učitel. Moudrost je dobrým znamením, ale ne
tím jediným, opravňujícím mluvit za mne.
Znamení pravé a
nejvyšší je vždy jen velká, obětavá
láska.
Kdo ji
vydává každým činem, je pravý
povolaný učitel lidu. Jeho moudrost přijměte jako cennou,
danou ode mne.
Rozlišit
věci dobré od méně dobrých, rozeznat pravdu od
nepravdy, poznat, co je hřích a co je jen nevědomost lidu, je
váš nejtěžší úkol. Abyste ho naplnili,
všechno člověku uložené splnili, dosáhli
poznání, měli lásku a byli mnou moudří, k
tomu potřebujete pomoc.
Já
chci vám tyto věci dát, vás vyučit a
poučit, učinit vás platnými pomocníky na
díle své obnovy i jiných, stejně nebo i více
vnitřně porušených lidí. Je
nejvyšší čas mnou vám dát a mé
přijmout do mysli a do srdce. Konejte proto, co je naléhavé
a vám mnou uložené, co je obtížné,
avšak usnadněné mým Slovem a pomocí
vzácnou a trvalou.
Pozorně
mi naslouchejte, pozorně sledujte mé Slovo, které je
vaším učitelem. Sami se nevyučíte,
nepoznáte ani neporozumíte všemu, co nese život jako
dobré i nedobré, prospěšné i
škodlivé. Nevíte, proč tak je, neznáte
míru nutnosti ani čas významného dění a
trvání Země. Jste i sobě tajemstvím.
A přece
musíte poznat sebe i všechno kolem vás nejen z poznatků
zemské vědy, ale podle skrytých duchovních
zákonů a řádů neznámých na Zemi. Jen
tak můžete začít i velkou práci své obnovy,
zdokonalení a vyvinutí vysokých stavů, protože
určeno je člověku dál a dál rozvíjet sebe
do podoby boholidské.
Mnoho výkladů
má již svět o skrytém duchovním
životě. Ne však každý výklad je dle pravdy,
ne každé slovo duchovní moudrosti je přeneseno z
mých úst do lidských. Je málo pravých
výkladů a svět nezná pravdu. Ale přišel
čas, aby věděl a znal hloubku sebe a vztahy života.
Proto
přicházím ve Slovu Učitele, abych zjevil skryté,
řekl Pravdu. Nebudu ji mluvit ke všem a všem zjevovat pravou
Moudrost, kterou má člověk mít, aby rozuměl
životu mému i svému. Kdo alespoň zčásti
pochopí, má zajištěnou svou spásu, protože
poznání je ke mně otevřená cesta.
Je-li cesta
otevřena, je možný návrat k Otci, rychlý vstup k
Jeho pravici. Jím vrcholí spasení, jehož
dosažení je vaším cílem i smyslem vašeho
pozemského strádání a mého
konání slovem i činem pro vás i za vás.
Potřebujete
mé Slovo jako chléb, sůl a každý pokrm. Jste
věřící. To je však málo. Musíte
být žijící ve mně a podle mne.
Víra
zajisté je ze všeho první. Je základ. Bez ní
bychom takto přímo spolu nemluvili, na sebe nemysleli. Já
myslím na každého člověka, ale na toho, kdo ve mne
nevěří, myslím jako bych nemyslel. Má
myšlenka na takového člověka není
činná, je vyčkávající. Ona bere jen na
vědomí: ten člověk je. Ale od tohoto
základního vědomí o člověku je u mne
celá stupnice myšlení na něho.
Kdybyste ve
mne nevěřili, nemysleli byste na mne. Já bych na vás
myslel jako se myslí na mrtvé, kteří kdysi byli, ale
už nejsou; odešli do jiných míst a není po nich
památky.
Víra
oživuje člověka přede mnou. Od chvíle, kdy on ve mne
věří, má mysl rozproudí tisíce myšlenek
na toho, kdo uvěřil a myslí na mne. Od té chvíle
začnu žít pro onoho člověka, spěchat mu
vstříc a jemu být nablízku v jeho ještě
nesnadné cestě.
Co
dělá otec a matka, žijí-li pro své
dítě? Snaží se mu život zpříjemnit,
usnadnit, ulehčit, pomoci mu ve všem. Tak i já tomu, kdo ve
mne uvěřil.
Když
člověk uvěří, ale neupraví svůj
život podle poznání své víry a žije
jakoby neznal mé příkazy o soužití v
lásce, vstupuje v provinění. Vírou je povinen
svůj život upravit tak, aby se podobal mému.
Jak
oživuje člověk přede mnou svou víru, tak se
má probudit a být živý sám v sobě. Toto
vnitřní oživení probouzí v duši
činnost. Činností duše je vydávání
myšlenek, zesílení, prohloubení a
zušlechtění citů.
City a
myšlenky nejsou jen výsledkem víry. I
nevěřící myslí a cítí, avšak
jen tím, čím žije jeho tělo, čím se
zabývá svět, o čem mluví jemu
blízká společnost lidí dobrých i nedobrých,
veselých či zarmoucených.
Mluvím-li
já o činnosti duše, mám na mysli vyšší
činnost, plynoucí jedině z víry spojující
člověka se mnou a s celým duchovním životem v
nesmrtelnosti.
Věří-li
člověk ve mne, věří i v to, že jsem
dobrý, jak o tom svědčí mé skutky,
známé na Zemi. Věří-li v dobro, myslí na
mne a myslí tím současně na dobro a lásku,
protože jsou ve mně. Jakmile začne třeba i
nevědomě myslet na dobro a lásku, pak do něho
vložená jejich skrytá seménka začnou
ožívat, klíčit, růst a dávat duši
první záblesky světla.
Když
duše září, je zjevné, že v ní
začal pravý život, pravá činnost, z
níž vychází láska a dobrotivost
myšlení, slova i činu. Touto činností se
spojí se mnou a stane se světlem místa, v němž
žije. Pak naplní své poslání na Zemi a je
vzata do Světla mého, které svítí všem, i
nejjasnějším sluncím vesmíru.
Jsou
věřící, kteří na mne nemyslí, nebo
jen tak maličko, že to nepřinese duši oživení
trvalé, pokračující,
přinášející kýženou změnu
života. Nad těmito věřícími se nejvíce
rmoutím. Nejsou ani oddaní, ani věrní, nejsou
nepřátelé, ale nejsou také
přátelé. Nejsou tak platní a
užiteční sobě ani jiným, jak by měli být,
majíce k tomu předpoklad svou vírou ve mne.
Takoví
zajisté nejsou dychtiví poznávat mne i sebe, znát
pravdu o tom, co je zjevné i skryté v jejich životě i
jejich vlastní duši. Jestliže nedychtí a
netouží, nepoznají, nedozví se, co je jim opravdu k
pokoji, k užitku, co duši dodává krásu i cenu.
Velmi se pak opožďují na své cestě ke mně i k
Otci a sami oddalují můj příchod k nim, vyjmutí
jich z utrpení života a smrtelnosti těla.
Všichni
věřící ve mne potřebují hlubší
znalost věcí, vysvětlení pravdy. Dostanou je však
jen ti, kteří svou vírou žijí. Takoví
zajisté mají základní, avšak
nejvýš moudré poznání, co je třeba
činit, jak myslet, jaké vztahy ke mně vytvořit, a
také to, že přestupovat Boží zákony je
hřích a ten je zlo. Zlo vyvolává soud a soud
určuje trest a pokání za ně. Mají-li toto
poznání, pak ví, že je třeba hříchu
se varovat. Oni však přes toto poznání se ho nejen
nevarují, ale ještě jej rozšiřují a
prohlubují.
Jen
málo je těch, kteří dovedou ze svého
poznání vyvodit důsledky a upravit svůj život tak,
aby nebyli hříšní. A protože jsou
hříšní, jsou neustále souženi a svět
je plný bojů i nečekaných katastrof.
Ten,
kdo se snaží upravit svůj život podle
přikázání, si zaslouží mou pozornost, mou
přízeň i vyučení, aby se zdokonalil a
dosáhl stavu, jaký je na člověku požadován
pro vstup do života jemnějšího,
krásnějšího a vyššího.
Kdo se
nesnaží polepšit, zušlechtit a je bez víry,
mojí přízeň si vůbec nezaslouží.
Není-li v ní, nedostane se mu vyučení
Boží Moudrostí a tím poznání
skrytého zákona života mého i svého.
Z mé
přízně vychází milost osvícení
ducha, bez něhož není postup v duchovním
životě. Jak může člověk žít dokonale
a svatě, nemá-li pro to směrnice, neví, co je na
něm žádáno, co má konat, aby dosáhl
svatosti duše a ona v tomto stavu mne viděla i slyšela a
neměla tak nikdy pochybnosti, že jsem, že jsem
vtělená Láska zachraňující svět, a
proto i jej, trosečníka v rozbouřeném moři.
Má
přízeň k člověku je vždy vázána
na jeho vnitřní stav a na to, jak mnoho člověk sám
usiluje, snaží se a touží po
sblížení se mnou. Nemohu dávat tomu, kdo o dary
nestojí, po nich nevolá a neuvědomuje si, co mu dají
pro život přítomný i budoucí.
Má-li
srdce studené, neoživené, uzavřené – jak
do něho může ode mne vstoupit teplo, světlo a proudy
duchovních citů? Takový člověk zajisté na
mne mnoho nemyslí, a myslí-li, tedy jen povrchně a bez
vnitřního hnutí srdce.
Kdo
nemyslí, je lhostejný. V tomto lhostejném by marně
probouzel zájem a nadšení ten, kdo by mu předložil
knihu mých slov pro jeho poučení i posvěcení.
Jeho nezájem však je jeho vlastním soudem nad sebou s
odsudkem návratu do poslední řady zástupu
jdoucího do Nebeského Království.
Ke
komu mluvím a komu pravím: Učte se duchovní
moudrosti, abyste mohli s ní a podle ní žít,
otevřete mi své srdce láskou, já chci s vámi
na Zemi být. – ?
Jen k
těm mluvím Slova Moudrosti a dávám Pravdu,
kteří moudrost hledají, chtějíce být
vyučeni Duchem ve všech věcech života, aby mohli rychle
kráčet cestou napravení a obnovení člověka,
cestou synů vzkříšených.
Lhostejní
a vlažní nehledají tyto cesty. Volám k těm,
kteří mají v srdci lásku a jí jako
kouzelným klíčem mne pro sebe a sebe pro mne
otvírají.
Tělesné
srdce má každý, kdo je živ v těle na Zemi,
avšak srdce duše, které já mám na mysli,
nemá každý člověk na Zemi. Srdce duše je
střed duchovního života a jeho zdroj. Zdroj duchovního
života je Světlo. Světlo je znak Lásky a Láska je
obraz Života. Kde je Světlo, je Život. Kde je Život, je i
Láska.
Vy však
znáte život, v němž není lásky, a
přece si myslíte, že to život je.
Pravím:
Bez
lásky není pravý život. Bez lásky je
život v nebezpečí zahynutí, zničení a
smrti. Bez lásky se život dlouho neudrží.
Udrží-li se přece, pak je to život
těžký, neradostný, pouhá napodobenina
pravého, malý úlomek křišťálu
rozbité nejvzácnější nádoby.
Láska
je život a život je láska. Je živ ten, kdo nemá
lásku? On žije, ale jakoby nežil, protože kdo
nešíří lásku a její světlo, je
neužitečný, neplatný. vylučuje se sám ze
života, začne živořit a hyne. Jeho duchovní srdce,
zdroj života, přestane zářit a v duši
pohasíná vnitřní život. Takový
člověk se stává lhostejným, vlažným,
ochabuje v myšlenkové činnosti.
Ochabne-li v
ní, přestává jeho tvořivá duchovní
práce, zájem o ni, a duše upadá do stavu
snového vědomí, neschopného vnímat dojmy z
vyššího života. Tento stav je duši
nebezpečný, je porušením jejího
složení.
Porušené
duše nevydávají lásku. Nesou obtíže
těm, kdo s nimi žijí, jsou-li tito na vyšším
stupni ve světle lásky a musí se dotýkat temnoty,
kterou porušená duše má v sobě a
šíří ji na okolí jako těžce
nemocný ovzduší utrpení.
Kdo
upadl do stavu duševní otupělosti a lhostejnosti, tomu
přestalo bít duchovní srdce, přestalo vydávat i
duši dodávat proudy světla, z nichž ona čerpá
sílu k veškeré činnosti.
Proto nemohu
volat na takové duše: Otevřete srdce, jdu k vám.
Nejdříve by ony musely toto srdce v sobě oživit, abych
já viděl, že je v nich živé a tak schopné
přijmout do sebe srdce mé a naplnit se jeho Světlem do
té míry, že se stane samo zdrojem silné
záře a může ji vydávat těm, kteří
ještě světlo nemají a bez něho nemohou trvale
žít, tím méně se nazývat
člověkem.
Těžko
se oživuje to, co je jednou ve zkáze. Těžko se obnovuje v
srdci pohaslé světlo. Jen dlouhé, vytrvalé
úsilí o oživení, ozáření nitra
duše, znovu přivede k činnosti duchovní srdce, že
ono vydává jasné světlo na všechny strany.
Dlouhý čas porušená duše tápe a
hledá světlo, jeho zdroj.
Zdrojem
Světla jsem já. Duše hledající světlo
hledá mne. Nalézt mne je těžké pro
porušeného člověka, a přece je to jeho jediná
záchrana. On musí hledat, nechce-li zahynout. Dlouho však
duše hledá, než mne nalezne a znovu se naplní
světlem, pozná pravou lásku, ji opět
přijímá i vydává.
Není
proto snadné člověku otevřít mi srdce. Jen srdce
silné, živé a naplněné city a myšlenkami na
mne je schopno mne chápat a přijímat v sebe. Slabé
srdce nemá dosud dostatek čistých citů, a proto se ke
mně chová mdle, málo ze mne přijímá pro
vývin dokonalé lásky.
Člověk
slabé nebo lhostejné víry nemůže s
nadšením usilovat o to, abych se já k němu přiblížil,
aby on mne pochopil a podle mne si upravil a zaměřil svůj
život. Odkud by bral nadšení, odkud touhu dosahovat
spojení se mnou, mne i vidět, mne slyšet? Je zaujat
světem, tělesný život jej plně
zaměstnává.
Kdo je
zaujat světem, nemůže se plně o mne zajímat.
Všechno Boží je velké, neobsáhlé,
nekonečné, vyžaduje celou pozornost člověka, nejen
neopatrné úlomky z ní. Kdo ji nemá, zůstane
dlouho vnitřně zanedbán, bez moudrosti a poznání
svých chyb i bez síly k jejich odstranění.
S chybami
nelze jít mou cestou, nelze k Otci. V zajetí hmoty a všeho
zlého žije chybující dál i když tělo
odloží, Země zmizí a svět za hrobem zjeví
své složité a ještě neutěšené
věci.
Kdo chce poznat věci skryté,
působící na vnější i vnitřní
život člověka určující jeho osudy, kdo
touží vymanit se z nevědomosti a dosáhnout
vyšších stavů, ten se ke mně obrátí
celým srdcem. Bude pozorně naslouchat mým slovům,
hledat nové a hlubší poznání mne, aby
dobře věděl, co žádám na člověku za
myšlenky, slova, činy i duchovní práci a úkol na
Zemi, jemuž je třeba se zasvětit a tak se mnou navázat
krásnou spolupráci pro spásu svou a pak všech.